اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

تئاتر رضوی بستری برای ماندگاری پیام‌های دینی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جشنواره تئاتر رضوی بستری برای ماندگاری پیام‌های دینی و ارزش‌ها است.

تئاتر رضوی بستری برای ماندگاری پیام‌های دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، ستار هدایت‌خواه با اشاره به تأثیرگذاری و ماندگاری هنر اظهار داشت: هنر در ذهن و روح  مخاطب تأثیر خواهد گذاشت و هر پیامی در این قالب ارائه شود را در اذهان ماندگار خواهد شد.
وی بر ارزش‌های اسلامی تاکید کرد و افزود: باید پیام ارزش‌های دینی و اسلامی در قالب هنر ارائه شود چرا که این مهم بر ذهن‌ها تأثیر خواهد گذاشت و روح و روان انسان را آرامش خواهد.
نماینده مردم دنا و بویراحمد در مجلس تصریح کرد: فرهنگ رضوی و دینی ما منطبق بر فطرت انسان است و هنر نیز منجر به بیداری فطرت انسان و سبب رشد تعالی انسان می‌شود.
وی اظهار داشت: هنر ماندگار نیز هنری است که در آن پیام حیات بخش و دارای ارزش نهفته باشد در غیر این صورت آن هنر نیز از بین خواهد رفت.
هدایت‌خواه تصریح کرد: پیام‌هایی که در قالب هنر به اقشار مختلف و به ویژه جوانان ارائه می‌شود باید توأم با  ارزش‌های دینی و حیات بخشی ارائه شود و سبب نهادینه شدن فرهنگ و هنر  رضوی در آن شود.
وی یادآور شد: جشنواره تئاتر رضوی دارای پیام حیات‌بخش به بشریت است و باید به بهترین شکل نیز برگزار شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جشنواره تئاتر رضوی یکی از اقدامات موثر است که می‌تواند بستر و زمینه ارائه پیام‌های الهی را فراهم کند و همچنین سبب شکوفایی استعدادهای جوانان نیز خواهد شد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هنرهای نمایشی تحولی ایجاد شد اما با مطلوب نظام هنوز فاصله دارد و این جشنواره می‌تواند گام بلندی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد چرا که این نظام، هنری را هنر می‌پندارد که دارای ارزش دینی باشد و روح و روان انسان‌ها را حیات تازه‌ای ببخشد.
هدایت‌خواه بر حمایت از هنرمندان متعهد نیز تأکید کرد و افزود: نقش اصلی در انتقال پیام توسط هنرمندان ارائه می‌شود و برای ماندگاری بیشتر، آنان باید مورد توجه حمایت قرار گیرند.
وی اظهار داشت: وظیفه مسئولان فراهم کردن بستر و شرایطی برای جوانان است که بتوانند توانایی و استعداد خود را به اثبات برسانند. 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در عرصه هنر باید الگو وجود داشته باشد تا جوانان و نوجوانان هنرمند با الگوپذیری درست، استعدادشان شکوفا شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند هنرمندان عرصه نمایش دینی را به جامعه  معرفی کند و یقیناً این الگوسازی نیز به جامعه هنری کمک خواهد کرد.
نماینده مردم دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان در عرصه هنر کار می‌کنند اما آنان نیاز به یک الگو دارند که این جشنواره نیز با حضور هنرمندان متعهد می‌تواند به آسانی  در معرفی الگو یاری رسان باشد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول