اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایرج راد:

تئاتر رضوی باید نیازهای امروز را پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: یک پیشکسوت عرصه تئاتر کشور و از داوران بخش نهایی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی گفت: تئاتر رضوی باید نیازها و مسئله انسان امروز را پاسخگو باشد.

تئاتر رضوی باید نیازهای امروز را پاسخگو باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، ایرج راد اظهار داشت: هر کاری که در ارتباط با تئاتر انجام بگیرد به دلیل برخورداری از این تکنیک و تخصص تئاتر تأثیرگذار است.
وی اضافه کرد: استفاده از مفاهیم مذهبی در قالب جشنواره تأثیر بسزایی در رشد و تعالی هنر نمایشی دارد.
این هنرمند برجسته کشور تصریح کرد: استعدادیابی و سفارشی نبودن کار کمک بسیاری به آثار فاخر خواهد کرد چرا که دانش و تخصص و خلاقیت درونی برای پردازش به یک موضوع خاص در قالب نمایشنامه ضروری و یاری رسان است.
وی با تاکید به سفارشی نبودن کارها در جشنواره‌ها گفت: اگر هنر در هر وجه خود قالب سفارشی داشته باشد تأثیرگذاری خود را از دست می‌دهد.
راد با بیان اینکه آثار نمایشی باید خلاق باشد و از درون بجوشد، افزود: حتی اگر موضوعی خاص تعیین می‌شود باید به طور کلی به آن پرداخته شود تا کسانی که می‌توانند، انگیزه و خلاقیت لازم را در خلق موضوع خاص دارند به نوشتن و اجرای آن روی آورند.
وی تئاتر دینی را نوعی از انواع مختلف تئاتر که به طور خاص به موضوع مذهبی می‌پردازد عنوان کرد و گفت: تولید و ترویج این نوع تئاتر ربطی به شهرستانی بودن افراد ندارد بلکه علاقه‌مندی و متخصص بودن افراد در این زمینه به خلق آثار هنری از این دست که در روح و روان آن ریشه دوانده است موثر خواهد بود.
داور بخش نهایی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به  ملاک و معیار قضاوت و انتخاب تئاتر مذهبی خوب اشاره کرد و افزود: داشتن نگاه مذهبی و برگرفته از فطرت‌ها و درون مایه‌های مذهبی و داستان‌هایی که به طور مستقیم از طریق مذهب مطرح می‌شود از معیارهای قضاوت و انتخاب تئاتر مذهبی خوب است.
وی خاطرنشان کرد: باید این اثر به شکلی خلق شود که گوشه‌ای از نیاز و مسئله انسان امروز پاسخگو باشد و نتایج آن مشاهده شود.  
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول