اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دبیر خانه تئاتر دانشگاهی ایران:

آثار جشنواره تئاتر رضوی ماندگار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر دبیر خانه تئاتر دانشگاهی ایران گفت: آثار جشنواره سراسری تئاتر رضوی به طور یقین آثار ماندگاری خواهند شد.

آثار جشنواره تئاتر رضوی ماندگار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، عباس اقسامی اظهار داشت: آموزش مفاهیم دینی به هنرمندان سبب خلق آثار ماندگار در عرصه تئاتر رضوی می‌شود.
وی با بیان اینکه هنر تئاتر مبنای حرکت و رشد ایجاد فضای گفتمان است، افزود: هنر نمایش بر رشد تمامی ابعاد جامعه اثر می‌گذارد.
اقسامی تصریح کرد: هرکجا که به دنبال میزان ارتقای سطح تمدن آن هستند سراغ از سطح تئاتر آن منطقه می‌گیرند.
وی اظهار داشت: هنر نمایش با صداها و گفتارها از طریق بینایی و شنوایی بر ناخودآگاه مخاطب تأثیر می‌گذارد و با ارزش‌ها و فرهنگ‌ها از این طریق منتقل می‌شود.
مدیر دبیر خانه تئاتر دانشگاهی ایران اهمیت رشد تئاتر با اجرای عمومی و اولویت بخشیدن به این مهم را مورد توجه قرار داد به برگزاری جشنواره‌های تئاتر اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ها باید محل حضور بهترین‌های اجرا شده تئاتر در طول سال باشد.
وی گفت: بدین وسیله حضور کارهای قوی در جشنواره‌ها در عین اینکه می‌توانند به جریان فرهنگ سازی در جامعه کمک کند زمینه رشد هرچه بیشتر هنر تئاتر را فراهم آورد.
اقسامی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه همه فعالیت‌های تئاتری محدود به جشنواره شده و نتایج آن درهمان جا باقی می‌ماند، این برنامه‌ها کارکرد کمتری پیدا کردند.
وی با مفید ارزیابی کردن برگزاری جشنواره تئاتر رضوی اظهار داشت: اگر آثار شرکت کننده در این جشنواره بتوانند به تمام ابعاد موضوع مورد نظر چون فرهنگ رضوی بپردازند و با نگاه نقادانه و موشکافانه و پرهیز از شعار و تبلیغات در این عرصه وارد شوند، به طور یقین آثار ماندگاری خواهند شد.
مدیر دبیر خانه تئاتر دانشگاهی ایران با تأکید بر آموزش مفاهیم انسانی و دینی در این جشنواره‌ها، تصریح کرد: اگر بتوان بدین وسیله ابعاد تئاتر را به هنرمندان و مخاطبان شناسانده و در واقع از دل جشنواره‌ها تئاتر ماندگار تولید و در نقاط مختلف به اجرا در آید می‌توان فرهنگ را به سمت ارزش‌ها سوق داد.
وی که در سال‌های گذشته داور جشنواره تئاتر در خراسان شمالی بوده این اتفاق را دارای استعدادها و قابلیت‌های تئاتر عنوان کرد و برگزاری جشنواره‌های سراسری شهرستان‌ها را ارزشمند عنوان کرد.
اقسامی اظهار داشت: یقیناً تئاتر شهرستان‌ها از تئاتر حرفه‌ای کشور جدا نیست چرا که درصد بسیاری زیادی از هنرمندان حرفه‌ای تئاتر آغاز کارشان از شهرستان‌ها بوده است وی ارتقای امکانات در شهرستان‌ها و توجه جدی به استعدادها در مناطق مختلف را از دل این جشنواره‌ها خواستار شد.
هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 12 تا 14 مهر سال جاری در خراسان شمالی برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول