اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس:

مجلس تمدید بازپرداخت تسهیلات کشاورزان را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: مجلس در صورت ارائه لایحه از سوی دولت، مقوله تمدید بازپرداخت تسهیلات سال 90 برای کشاورزان را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

مجلس تمدید بازپرداخت تسهیلات کشاورزان را بررسی می‌کند
عیسی جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در جامعه و لزوم توجه به آن اظهار کرد: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری مناسب برای کسب اهداف توسعه در کشورها، امری ضروری قلمداد می‌شود.
 وی گفت: بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و پیوندهای قوی با سایر بخش‌های اقتصادی، به عنوان موتور و محرک اولیه رشد اقتصادی به شمار می‌رود و از این نظر دارای جایگاه ویژه‌ای است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به یکی از نگرانی‌های پیش روی کشاورزان در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: امسال فعالیت در حوزه کشاورزی برای برخی از کشاورزان مانند فعالان در زمینه کشت‌های جالیزی چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.
وی گفت: از آن‌جا که فعالان در این زمینه نتوانستند به تناسب سرمایه‌گذاری انجام شده، سود مناسبی به دست آورند، دچار ضرر و زیان شده‌اند و نمی‌توانند مطالبات بانکی خود را در موعد مقرر پرداخت کنند.
جعفری افزود: اکثر کشاورزان ما از قشر ضعیف جامعه هستند و به همین دلیل برای انجام فعالیت‌های کشاورزی خود، از بانک‌ها تسهیلات می‌گیرند تا در زمان برداشت محصول نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد با وضعیت پیش آمده و عدم کسب سود مناسب، نمی‌توانند مطالبات خود پرداخت کنند و این دغدغه در میان آنان مشاهده می‌شود که آیا امکان تمدید مدت بازپرداخت آن‌ها وجود دارد؟
عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی افزود: این دسته از کشاورزان می‌خواهند تسهیلاتی که سر رسید آنها برای سال 90 است حداقل برای یک سال دیگر تمدید شود تا فرصتی برای پرداخت داشته باشند.
وی در پایان سخنانش افزود: نمایندگان مجلس در جلسه‌ خود با وزیر کشاورزی، اعلام کردند که در صورت ارائه یک لایحه از سوی دولت در این خصوص، مجلس نیز طبق قانون، تمدید تسهیلات را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول