اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهادکشاورزی خوزستان خبر داد:

تسریع در اعطای تسهیلات نقدینگی سوخت به کشاورزان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهادکشاورزی خوزستان از توافقاتی با بانک کشاورزی برای تسریع در اعطای تسهیلات نقدینگی سوخت به کشاورزان و بهره‌برداران خبر داد.

تسریع در اعطای تسهیلات نقدینگی سوخت به کشاورزان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی عصر امروز در چهارمین جلسه هماهنگی ستاد هدفمندسازی یارانه‌های سازمان جهادکشاورزی خوزستان، اظهار داشت: تسهیلات نقدینگی سوخت با اخذ ضمانت در خصوص لنج‌های صیادی و موتور پمپ‌های آب کشاورزی است که با قول مساعد سرپرستی بانک کشاورزی استان و توافقات فی مابین با سرعت بیشتری دنبال میشود.
وی افزود: بر اساس گزارش مأخوذه از سامانه مرآت بانک کشاورزی، تسهیلات نقدینگی سوخت (بدون ضامن) به صورت 100 درصد جذب شده است اما سایر موارد تسهیلات سوخت با توجه به اخذ ضمانت توسط بانک کشاورزی به کندی صورت می‌گیرد.
چنگلوایی تصریح کرد: در مورد سایر طرح‌های مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها از جمله بهینه‌سازی مصرف سوخت گاوداری‌ها و مرغداریها، خرید تلیسه و دام سبک،کشاورزی حفاظتی و بهینه‌سازی سیستم‌های حرارتی گلخانه‌ها نیز گزارش‌هایی ارائه شده است که نشان می‌دهد مشکل دریافت تسهیلات با سود 4 درصد در این موارد به دلیل وجود مشکلات ارائه ضامن و وثیقه همچنان در دست پیگیری است.
وی با اشاره به طرح اصلاح سیستم‌های حرارتی گلخانه‌های استان که شامل پروژه‌هایی همچون دو جداره کردن پوشش گلخانه‌ها، اصلاح سازه گلخانه‌ها و اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است، افزود: این طرح به صورت شناور بین شهرستان‌ها توزیع شده تا هر شهرستانی که متقاضیان بیشتری معرفی کرد محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود نداشته باشد.
سرپرست سازمان جهادکشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: حجم عملیات مصوب طرح کشاورزی حفاظتی استان 195 هزار هکتار از کل 3 میلیون هکتار مصوب کشور است که 22 هزار هکتار از این میزان باید در سال اول به مرحله اجرا درآید که لازمه آن تهیه ادوات مکانیزه جدید است و بدین منظور تسهیلات لازم در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول