اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ خبر داد:

توزیع 7000 متر لوله پلی‌اتیلن بین کشاورزان کوهرنگی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ گفت: 7 هزار و 400 متر لوله پلی‌اتیلن بین بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

توزیع 7000 متر لوله پلی‌اتیلن بین کشاورزان کوهرنگی
مرتضی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در راستای مقابله با اثرات خشکسالی، کاهش هدررفت انتقال آب و افزایش بهره‌وری منابع آبی در بخش کشاورزی، این میزان لوله با سایزهای مختلف میان بهره‌برداران توزیع شد.
وی همچنین از کارتن پیچی تنه درختان سیب این شهرستان به منظور مبارزه با آفت کرم سیب خبر داد و گفت: برای مبارزه با نسل زمستان گذران آفت کرم سیب در سطح 20 هکتار از باغات سیب شهرستان عملیات کارتن پیچی تنه درختان صورت گرفت.
مرادی با بیان اینکه این طرح با همکاری نیروهای بسیج سازندگی صورت گرفته است، گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک و کاهش استفاده از سموم شیمیایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه کرم سیب یکی از آفات مهم و کلیدی درختان سیب در باغات است، گفت: لاروهای کرم سیب از میوه سیب تغذیه می‌کند و در مراحل بعدی تبدیل به شفیره می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه باغات کشت گردو و بادام در سطح وسیع از سال 85 در این شهرستان آغاز شده است که پیش‌بینی می‎شود امسال افزون بر 200 تن گردو در سطح باغات این شهرستان برداشت ‎شود.
مرادی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 17 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت انواع مختلف محصولات کشاورزی رفته است، گفت: کشت گندم، جو و محصولات علوفه‌ای از عمده‌ترین محصولات کشاورزی کوهرنگ است که بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود 60 هزار تن تولیدات زراعی در این شهرستان برداشت ‎شود.
مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ از فعالیت 26 واحد شیلات در این شهرستان خبر داد و گفت: با فعالیت این تعداد واحد پرورش ماهی سالانه 2 هزار و 850 تن ماهی قزل‌آلا تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی شغل دامداری در این شهرستان به واسطه برخورداری از اقلیم مناسب برای پرورش دام با وجود یک میلیون و 200 هزار رأس دام سنتی در این شهرستان سالانه 8 هزار تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.
مرادی فعال بودن 10 واحد مرغداری در این شهرستان را از دیگر ظرفیت‌های دامداری و کشاورزی این شهرستان برشمرد و گفت: با فعالیت این تعداد واحد مرغداری سالانه 150 هزار قطعه مرغ از سوی مرغداران این شهرستان وارد چرخه مصرف می‎شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول