اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان:

گوجه‌فرنگی کشاورزان ملکانی خریدار ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان گفت: متاسفانه امسال هیچ‌گونه محصول گوجه‌فرنگی از این شهرستان صادر نشده و همین موضوع موجب شده است تا محصول کشاورزان در دستشان بماند.

گوجه‌فرنگی کشاورزان ملکانی خریدار ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، ناصر صبوری بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین کارخانه رب گوجه‌فرنگی در شهرستان ملکان با اشاره به اینکه علت اصلی موضوع کاهش قیمت گوجه‌فرنگی، عدم صادرات آن و نبود کارخانه‌های تبدیلی در این شهرستان است، گفت: متاسفانه امسال هیچ‌گونه محصول گوجه‌فرنگی از این شهرستان صادر نشده و همین موضوع موجب شده است تا محصول کشاورزان در دستشان بماند.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کیلو گوجه برای کشاورز بیش از 2 هزار ریال است، افزود: این در حالی است که اکنون گوجه‌فرنگی به کمتر از یک‌هزار و 200 ریال به فروش می‌رسد.
صبوری با بیان اینکه طبق توافق انجام شده با بخش خصوصی تا دو ماه آینده بزرگ‌ترین کارخانه رب گوجه‌فرنگی در شهرستان ملکان کلنگ‌زنی خواهد شد، ادامه داد: با مساعدت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، قرار است گوجه‌فرنگی‌ها پس از خشک شدن به کشورهای هدف صادر شود.

*اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی ملکان
سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس نیز گفت: امسال بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان ملکان هزینه می‌شود.
با بیان اینکه یک واحد کارخانه قند در شهرستان ملکان احداث می‌شود، تصریح کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت 20 هکتار با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.
نماینده مردم ملکان در مجلس، اعتبار این طرح را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: وجود زمین‌های مرغوب در زمینه کشت چغندر قند و کم بودن ظرفیت کارخانه موجود قند در میاندوآب ایجاب می‌کند تا این کارخانه در شهرستان ملکان احداث شود.
وی همچنین با اعلام این مطلب افزود: با افتتاح این کارخانه تا سال 92 برای 100 نفر اشتغال دائم ایجاد خواهد شد.
مصطفی قاسمی فرماندار شهرستان ملکان نیز در این جلسه از بهره‌برداری سد لیلان‌چای این شهرستان تا پایان سال92 خبرداد و اظهار داشت: این سد با اعتبار بیش از800 میلیارد ریال در حال احداث است که بیش از30 درصد پیشرفت
فیزیکی دارد و با بهره‌برداری از آن 7 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی این منطقه زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه امسال برای ادامه عملیات این سد 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است، افزود: برای تداوم کار آن باید اعتبارات بیشتری لحاظ شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول