اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

10 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری شد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از10 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون در این استان خریداری شده است.

10 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری شد
محسن ضیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: امسال به سبب خشکسالی و خود مصرفی روستائیان میزان خرید گندم از کشاورزان این استان به 60 درصد کاهش یافته است.
وی ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای این استان را 110 هزار تن عنوان کرد و گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در بخش دولتی 30 هزار تن و در بخش خصوصی80 هزار تن برآورد شده است.
ضیایی با اشاره به سطوح زیر کشت گندم در این استان گفت: در حال حاضر 64 هزار هکتار زمین زراعی در این استان زیر کشت گندم قرار دارد.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این میزان 29 هزار هکتار زیر کشت اراضی آبی و 38 هزار هکتار زیر کشت اراضی دیم است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نانواییان این استان گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون نانوایان این استان شیوه‌های پخت نان با کیفیت را در 8 هزار نفر ساعت آموزش تخصصی فرا گرفتند.
ضیایی افزود: اجرای آموزش در زمینه پخت نان علاوه بر آشنایی فعالان این صنف با روش‌ها و فرایندهای جدید و افزایش کیفیت نان، آنان را در استفاده از فناوری‌های صنعتی و مکانیزه کردن پخت نیز راغب‌تر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‏شود، گفت: دوره‌های اخلاق حرفه‌ای و بهداشت حرفه‌ای نیز در قالب آموزش اصناف و صنایع پیش‌بینی شده است.
ضیایی افزود: با استفاده از مربی فارغ‌التحصیل دانشگاهی واجدالشرایط برای آموزش نانوایان این استان با بهره‌گیری از امکانات، ظرفیت‌ واحدهای تولید نان و مراکز آموزشی در این استان تا پوشش کامل نیازهای آموزشی این صنف آموزش‌ها ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 487 نانوایی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این تعداد نانوایی موجود در استان بیش از 121 واحد نانوایی در روستا و بیش از 377 واحد نانوایی در سطح شهر دایر هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول