اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی قزوین:

محور توسعه روستا حمایت از دهیاری‌هاست

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی قزوین گفت: توسعه روستا با محوریت حمایت از دهیاری‌ها انجام میشود.

محور توسعه روستا حمایت از دهیاری‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسین نعیم در مراسم بهره‌برداری از گازرسانی به چهار روستای شهرستان قزوین بیان کرد:برای بهسازی بافت روستای عبدل آباد 500 میلیون ریال اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: البته علیرغم تلاش‌های انجام شده برای این روستا باز هم مشکلات باقی است که نیاز است برای انجام باقی مشکلات اقداماتی انجام شود.
بخشدار مرکزی قزوین عنوان کرد: مردم این روستا در حوزه کشاورزی فعالیت دارند که به تازگی استخری با هزینه 400 میلیون ریال به همت سازمان جهاد کشاورزی به اجرا درآمده است.
وی اعلام کرد: همچنین یک دستگاه بیل‌بکو برای انجام اقدامات عمرانی در اختیار دهیاری این روستا قرار گرفته است.
نعیم اضافه کرد: با گازرسانی به روستای اردبیلک حدود 950 نفر از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: مردم این روستا اغلب نانوا هستند و مردمی پر تلاش هستند و در عرصه دفاع مقدس نیز این روستا یک شهید، 14 آزاده، یک جانباز و 34 ایثارگر دارد.
وی توضیح داد: برای بهسازی این روستا نیاز به کمک بیشتری داریم چراکه بافت سنگی این روستا مار بهسازی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است، در این روستا 100 واحد مسکونی مقاوم سازی و نوسازی و 240 واحد مسکونی نیز موفق به دریافت سند شده‌اند.
بخشدار مرکزی قزوین ادامه داد: در روستای اروس‌اباد متأسفانه بنیاد مسکن اعتباری را در نظر نگرفته، در نتیجه با دستور فرماندار شهرستان قزوین اعتباری برای انجام کارها در اختیار دهیاری قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در رابطه با طرح هادی نیز به نظر می‌رسد که اجرای طرح هادی امری ضروری برای این روستاست و لازم است بنیاد مسکن در این زمینه اقدام کند.
نعیم گفت: انتظار داریم مسئولان بنیاد مسکن در این زمینه گامی برداشته شود چراکه سیاست ما در راستای توسعه روستاها حمایت از دهیاری‌هاست.
 
* گازرسانی تحولی عظیم در کشور رقم زده است
در ادامه نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز عده‌ای از مسئولان توفیق پیدا کردند تا خدمت شما شرفیاب شوند.
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد افزود: امید که خداوند سبحان همواره خیر و برکت را بر مردم مت و امت اسلام نازل کند و عزت و عظمت از آنِ مسلمانان باشد.
وی عنوان کرد: با انجام خدمت گازرسانی شاهد تحولی عظیم و جدی در کشور هستیم، احیاء و بازسازی بافت فرسوده روستاها گام دیگری در تحول‌آفرینی مناطق روستایی است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور تقریبی حدود نیمی از روستاهای کشور و در استان ما بیش از این میزان بهسازی و نوسازی شده‌اند.
وی توضیح داد: در این اقدامی مثبت نه تنها خانه‌ها قدیمی به خانه‌هایی مقاوم تبدیل شده است بلکه شاهد خانه‌هایی مقاوم سازی شده و مهندسی هستیم که در قالب تسهیلاتی با کارمزد بسیار پائین انجام شده است.
ابوترابی فرد اضافه کرد: با پشتیبانی خوب بنیاد مسکن امکانات لازم نیز در اختیار روستائیان قرار گرفته است به طوری که در پنج سال اخیر با یک تحول جدی در نوسازی و بازسازی و تغییر بافت روستاها روبرو بودیم.
وی یادآور شد: علاوه بر بحث بهسازی روستاها اجرای طرح هادی اقدام مثبتی بود که انجام شد، در استان قزوین نیز اعتبارات خوبی جذب شد که با همکاری آ قای علیخانی و دیگر دوستان در مجلس منابعی را جذب کردیم.
 
* کار نیمه‌کاره را کامل کنید
در ادامه دهیار روستای عبدل آباد اظهار کرد: در ابتداء از مسئولان شهرستان و شرکت گاز به لحاظ تلاش برای فراهم آوردن زمینه استفاده از این نعمت خدادادی تشکر می‌کنم.
سید باقر هاشمی افزود: گازرسانی به روستا انجام شد ولی امروز انتظار ما این است که با نصب علمک‌ها کار نیمه‌کاره را به پایان رسانید.
وی خاطرنشان کرد: روستای عبدل آباد دارای 220 خانوار است که در شمال شرقی شهرستان قزوین در منطقه‌ای زیبا واقع شده است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول