اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قطع برق موتور پمپ اتفاق افتاد؛

قطعی 40 روزه آب شرب روستای‌مهدی‌آباد //

خبرگزاری فارس: قطع برق موتور آب آشامیدنی در روستای مهدی‌آباد اولیای ریگان به مدت 40 روز مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان این روستا به وجود آورده است.

قطعی 40 روزه آب شرب روستای‌مهدی‌آباد         //
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، قطع برق موتور آب آشامیدنی در روستای مهدی‌آباد اولیای ریگان به مدت 40 روز مشکلات بسیاری را برای ساکنان این روستا به وجود آورده است.
قطع آب آشامیدنی این روستا‌ با 200 خانوار جمعیت موجب مهاجرت ساکنان آن به روستاهای همجوار شده است.
عده‌ای از ساکنان این روستا در گفت‌گو با خبرنگار فارس اعلام کرده‌اند: با توجه به اینکه آب آشامیدنی روستا قطع شده تعدادی از اهالی به روستاهای اطراف پناه برده‌اند.
محمد برزنگ فرماندار ریگان در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سال‌ها قبل نیز آب و فاضلاب روستایی تعدادی از این شبکه‌ها به شوراهای اسلامی به عنوان خود‌گردان واگذار شد و با توجه به اینکه تعدادی از این شبکه‌ها متولی نداشتند، این موتورها به صورت شبانه‌روزی فعال بودند و مشکلی وجود نداشت.
وی بیان داشت: اداره برق در زمینه وصول بدهی‌ها اقدام نکرده و این امر موجب شد، این موتور آبرسانی 15 میلیون بدهی داشته باشد و چند با‌ر واسطه شدیم تا برق آن وصل شد.
برزنگ خواستار مصرف بهینه در زمینه آب آشامیدنی از سوی اهالی روستا شد و افزود: با توجه به اینکه مصرف در 24 ساعت از شبانه‌روز هزینه را بالا می‌برد و مردم دیگر قادر به پرداخت بدهی‌ها نیستند.
وی تصریح کرد: چند مرتبه مکاتباتی با آب و فاضلاب روستایی در این زمینه انجام داده‌ایم و با توجه به اینکه پنج شبکه، تعداد 20 روستا را به صورت خود‌گردان پوشش می‌داده، تقتضا کردیم تا تکلیف آنها مشخص شود، این شبکه‌ها فرسوده و غیر ‌استاندار هستند و شرکت آب و فاضلاب‌ با تأمین اعتبار این شبکه‌ها را تحویل دهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این موتور‌ پمپ‌ها در محدوده منازل و باغ‌ها بوده و حریم آن‌ها حفظ نشده بود، خواستار تأمین اعتبار جابه‌جایی این چاه هستیم.
انتهای پیام؛/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول