اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ریگان:

56 روستای ریگان آب آشامیدنی ندارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان ریگان گفت: 56 روستای بالای 20 خانوار ریگان با کمبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند و آب غیر‌بهداشتی مصرف می‌کنند.

56 روستای ریگان آب آشامیدنی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، حجت‌الاسلام علی حیدری‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و تبریک این روز به سبزپوشان پرتلاش عرصه برقراری امنیت اظهار داشت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی یک کشور است و وظیفه مهم آن  برقراری امنیت است.
وی افزود: سلامتی و امنیت دو سنت است که مجهول و ناشناخته مانده و زمانی شناخته می‌شوند که مشکلی برای فرد به وجود آید.
حیدری‌نسب تصریح کرد: کاهش تهدیدهای جانی، ضرب و شتم، قتل و ناامنی موجب برقراری امنیت در جامعه می‌شود.
وی بیان داشت: جامعه برای پیشرفت به امنیت نیاز دارد.
امام جمعه ریگان افزود: اگر بخواهیم امنیتی پایدار در جامعه داشته باشیم، باید ابتدا از خانواده شروع کنیم.
حیدری‌نسب با بیان اینکه در سه سال نخست زندگی فرزندان پایه‌های شخصیتی آن‌ها به دست ما است، ابراز داشت: باید با رفتارهای شایسته فرزندان سالمی را تربیت و به جامعه تحویل دهیم.
وی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه افزود: با افزایش بیداری‌ها در کشورهای خاورمیانه و امیدواری مسلمانان، امریکا با جنایت‌های خود سعی در خاموشی این بیداری‌ها دارد، اما مسلمانان با هوشیاری خود به این بیداری در جامعه‌های اسلامی دیگر تلاش می‌کنند.
امام جمعه ریگان با اشاره به هجرت امام راحل از عراق به پاریس ابراز داشت: امام خمینی (ره) با جملات رسای خود حرکت‌های عمیقی را از خود به یادگار گذاشت.
حیدری‌نسب با تبریک هفته دامپزشکی به کارکنان این شبکه در شهرستان ریگان عنوان کرد: دامداران ریگان باید نکات بهداشتی در زمینه دام خود را از نیروهای دامپزشکی آموزش ببینند تا دام‌های سالمی  داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان ریگان افزود: با توجه به ارتقا یافتن ریگان به شهرستان هنوز مشکلاتی در این منطقه وجود دارد.
حیدری‌نسب اذعان داشت: با توجه به وضیعت شهرستان ریگان و استعداد جوانان آن در زمینه ورزش، امکانات ورزشی در این شهرستان محدود است به طوری که سرانه فضای ورزشی به سانتی‌متر هم نمی‌رسد.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان یک منطقه کویری است، 56 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان با کمبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند که برای تهیه آب آشامیدنی از  قنات‌ها و موتور پمپ‌ها که آب غیر بهداشتی دارند، استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه 85 کیلومتر از آسفالت راه‌های روستایی شهرستان ریگان غیر استاندارد است، گفت: با توجه به اینکه این روستاها دارای جمعیت زیادی هستند در عبور و مرور مشکل دارند.
امام جمعه ریگان اُفت شدید ولتاژ برق در 65 روستا و  مر کز شهرستان ریگان را یکی دیگر از مشکلات رنج‌آور شهرستان ذکر کرد و اظهار داشت: وسایل برقی با افت ولتاز برق دچار نقص می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول