اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه بسیج دانشجویی رودبار:

روستای کلیشم از آب شرب محروم است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه بسیج دانشجویی رودبار کمبود آب شرب را از مشکلات اساسی روستای کلیشم دانست و گفت: در حال حاضر روستای کلیشم رودبار در 24 ساعت تنها نیم ساعت از آب شرب بهره‌مند است.

روستای کلیشم از آب شرب محروم است
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سید‌اسماعیل حسینی شامگاه چهارشنبه در جمع بسیجیان اردوهای جهادی اظهار کرد: جهاد سازندگی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت تا به مشکلات محرومان و مستضعفان رسیدگی کند.
وی ادامه داد: اوایل انقلاب جهاد سازندگی به عنوان یک نهاد انقلابی در کشور مطرح شد و بسیاری از افراد جامعه بسیج شدند تا محرومیتی که در سال‌های طاغوت بر کشور تحمیل شده بود را برطرف کنند.
مسئول بسیج دانشجویی رودبار افزود: در طول جنگ تحمیلی نیز جهادگران در جبهه‌های حق علیه باطل فعال بودند و از طرف امام خمینی (ره) به آنها لقب سنگرسازان بی‌سنگر اعطا شد.
به گفته وی، امام خمینی (ره) بارها بر لزوم رسیدگی به محرومان و مستضعفان تاکید کردند و پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری مشوق جهادگران بودند.
حسینی با تصریح بر اینکه اردوهای جهادی یک انقلاب فرهنگی در برابر هجمه‌های دشمنان است، بیان کرد: فلسفه برگزاری اردوهای جهادی ورود دانشجویان به مناطق محروم و لمس محرومیت‌هاست.
وی با بیان اینکه دانشجویان آینده‌سازان نظام هستند، گفت: دانشجویان پس از عهده‌دار شدن مسئولیت مشکلات و محرومیت‌ها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.
مسئول برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی رودبار، عنوان کرد: امسال اردوهای جهادی با حضور دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد رودبار، پیام نور منجیل و سید‌الشهدای رستم‌آباد در دو بخش برادران و خواهران در روستای کلیشم از توابع بخش عمارلو آغاز به‌کار کرد.
وی با اشاره به جمع‌بندی مشکلات روستای کلیشم، کمبود آب شرب را مهم‌ترین مشکل این روستا عنوان کرد و ادامه داد: این روستا با توجه به دارا بودن منابع عظیم آبی از داشتن آب شرب مورد نیاز بی‌بهره بوده و راهکارهای ارائه شده تاکنون به نتیجه‌ای ختم نشده است.
به گفته حسینی، در حال حاضر روستای کلیشم در 24 ساعت تنها نیم ساعت از آب شرب بهره‌مند است.
وی عدم اجرای طرح هادی در کلیشم را یکی دیگر از مشکلات روستاییان عنوان کرد و افزود: طرح هادی روستا از سال 72 به تصویب رسید ولی تاکنون به اجرا در نیامده است.
مسئول بسیج دانشجویی رودبار، اضافه کرد: به همین دلیل بسیاری از کوچه‌های روستا از وضعیت نابسامانی برخوردار هستند و تردد در این نقاط به سختی انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه روستای کلیشم یکی از قطب‌های اقتصادی شهرستان رودبار در گذشته محسوب می‌شد، عنوان کرد: وجود مشکلات سبب شده تا جمعیت این روستا از 4 هزار نفر به زیر یک‌هزار نفر برسد.
حسینی‌ توجه به راه‌های ارتباطی روستای کلیشم را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: با ترمیم و احداث مسیر از کلیشم به سیاهکل و دیلمان ارتباط دو شهرستان برقرار می‌شود و مسئولان امر باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.
وی تصریح کرد: روستای کلیشم به دلیل دارا بودن مراتع یکی از مستعدترین مناطق شهرستان برای پرورش دام محسوب می‌شود ولی عدم توجه و حمایت مسئولان نسبت به این مسئله مهاجرت جوانان را به همراه داشته است. 
این مسئول خواستار نظارت دقیق بر پروژه‌های عمرانی شهرستان رودبار شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول