اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد دانشگاهی خبر داد:

ورود جهاد دانشگاهی به اشتغال در روستاهای ایران

خبرگزاری فارس: معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان از ورود جهاد دانشگاهی به اشتغال در روستا و به صورت پایلوت از روستاهای ایلام خبر داد.

ورود جهاد دانشگاهی به اشتغال در روستاهای ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی احمدی بعدازظهر امروز در نهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی در شهرستان ساری اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی اتفاق خوبی در برنامه‌ریزی‌های جهاد دانشگاهی اتفاق افتاد و ارزیابی برنامه‌ها با توجه به شاخص‌های کمی و کیفی مود توجه جهاد دانشگاهی است.
 
* ایجاد اشتغال جزء برنامه‌های محوری جهاد است
وی تصریح کرد: در برنامه امسال جهاد دانشگاهی علاوه بر توجه به برنامه‌های قبلی برنامه‌هایی که شاخص‌تر به نظر می‌رسد را مورد توجه دارد.
معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال، جهاد در برنامه چهارم نگاه و چشم‌انداز ویژه داشت و در افق سال 1404 بحث ایجاد اشتغال جزء برنامه‌های محوری ما است.
احمدی با اعلام اینکه اشتغال در کشور یک بحث واقعی و ادامه‌دار است، خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی به خاطر اینکه در عرصه اشتغال اتفاقی خاصی نیفتاد نام جهاد اقتصادی نیز به این خاطر گذاشته شد.
وی اذعان داشت: در موضوع پیشگامان پنج هدف مد نظر قرار دارد که نیاز است این اهداف را به خوبی پوشش دهیم.
 
* تا امروز یک ریال برای اشتغال مبلغی دریافت نکردیم
معاون جهاد دانشگاهی ادامه داد: در برنامه سه ساله اشتغال جهاد دانشگاهی تا امروز یک ریال از دفتر مرکز مبلغی دریافت نکرد و اگر امروز اشتغال از معضلات اصلی است باید برای ایجاد اشتغال پول تزریق شود.
وی ادامه داد: الان ایده‌های خوبی در جهاد دانشگاهی داریم و برای تجاری‌سازی این ایده‌ها نیاز به 10 تا 15 میلیون تومان بودجه لازم است.
احمدی یادآور شد: برای تجاری‌سازی نیاز است که با روسای بالادستی در استان‌ها نیز صحبت شود و برخی از درآمد‌ها را برای تجاری‌سازی ایده‌ها هزینه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال مباحثی که فضای خوبی را برای دانش‌آموختگان باشد در بحث مطالعاتی نیز باید ورود پیدا کنند و بحث اشتغال روستایی در استان ایلام ورود پیدا کردیم.
 
* توانمندسازی دانش‌آموختگان مد نظر است
معاون جهاد دانشگاهی با اعلام اینکه در برنامه دوم اجرایی جهاد دانشگاهی توانمندسازی ویژه دانش‌آموختگان مد نظر است، افزود: در این بخش موفق شدیم 55 درصد دانش آموختگان را زیر پوشش قرار دهیم.
وی یادآور شد: برای ایجاد مراکز تخصصی اشتغال و کار آفرینی 20 درصد عملکرد داشتیم و در تربیت مربی عملکرد ما به 32 درصد رسید.
احمدی در پایان گفت: در پایان سال 90 حدود 68 درصد برنامه‌های خود را می‌توانیم پوشش دهیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول