اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رعایت اصول فنی و مقاوم‌سازی؛

روستای هرزند در مرند آماده سکونت شد

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند گفت: روستای هرزند پس انتقال به مکان جدید و مقاوم‌سازی با رعایت اصول فنی آماده اسکان اهالی روستا شد.

روستای هرزند در مرند آماده سکونت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد کاهش بلایای طبیعی شهرستان مرند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این روستا که در دو سال گذشته براثر زلزله و قرار گرفتن در منطقه کو هستانی 80 تا 90 درصد منازل مسکونی آن خسارت دیده بود، به علت ریزش احتمالی توسط بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان مرند با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان در محل جدید با رعایت اصول فنی و مقاوم‌سازی به همراه پرداخت تسهیلات، جدولگذاری و مسیرکشی آماده سکونت شد.
وی در این جلسه که با هدف برنامه‌ریزی برای کاهش بلایای طبیعی و با تشکیل ستاد و کارگرو‌های فرهنگی آموزشی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی در راستای شناسایی نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر برگزار شده بود، با اشاره به قرار گرفتن شهرستان مرند در منطقه جغرافیایی کوهستانی و سردسیر و بلاخیز بودن آن، از کمبود امکانات هلال احمر در شهرستان مرند انتقاد کرد.
رضوانی افزود: با وجود مستغلات زیاد هلال احمر در این شهرستان متاسفانه امکانات فعلی پاسخگوی حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی شهرستان مرند نیست.  
‌در ادامه این جلسه،اقدامات پیشگیرانه قبل از حادثه و بلایا همچنین مقابله و رفع مشکلات در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حین حادثه و ارزیابی اقدامات در کنار شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ به همراه برنامه‌ریزی برای رفع ضعف‌ها و اشکالات موجود و احتمالی آینده مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول