اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم خبر داد:

حل مشکل آب شرب 33 روستای طارم تا پایان سال

خبرگزاری فارس: فرماندار طارم گفت: مشکل آب شرب 33 روستای شهرستان طارم در سال جاری حل می‌شود.

حل مشکل آب شرب 33 روستای طارم تا پایان سال
غلامحسین نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: حل مشکل آب شرب با تامین اعتبار در اواخر سال 89 آغاز شده و در همین راستا مشکل آب شرب 33 روستای شهرستان حل می‌شود.
وی با بیان اینکه انتقال خطوط لوله، حفر چاه و تاسیسات لازم در حال اجرا است، یادآور شد: در آینده نزدیک مشکل آب شرب شهرستان طارم حل می‌شود.
فرماندار طارم تصریح کرد: با اجرایی شدن مصوبه راه طارم به خلخال با عنایتی که در سال جدید صورت‌گرفته در لایحه بودجه قرار گرفته و عملیات اجرایی آن در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی از طرف طارم نیز درخواست می‌شود تا به اجرا درآید.
وی اجرایی شدن راه آب‌بر به طارم و شفت را از برنامه‌های سال جاری شهرستان اعلام کرد و افزود: در دور دوم سفر هئیت دولت به استان گیلان این مصوبه تصویب شده است که در سال جاری در لایحه بودجه قرار گرفته است.
رجبی بهره‌برداری از جاده تهم چورزق را از آرزوهای 22 ساله مردم شهرستان برشمرد و افزود: در سال جاری این امر محقق شد.
فرماندار طارم با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم راه زنجان، طارم و منجیل بیان داشت: فاز سوم و چهارم این راه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی احداث خانه‌های عالم، کانون‌های فرهنگی و هنری را از برنامه‌های سال جاری برشمرد و گفت: در صورت تامین اعتبار عملیات احداث آنها آغاز می‌شود.
رجبی خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای شهرستان در سال جاری آغاز شده و تا پایان سال نیز به شهر آب‌بر گازرسانی صورت می‌گیرد.
وی تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: مجوز دانشگاه آزاد اسلامی واحد طارم صادر شده اما هنوز به شهرستان اعلام نشده است که در صورت اعلام در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
فرماندار طارم توسعه باغات شهرستان را در اراضی شیب‌دار با بهره‌برداری از 10 پروژه مصوب از دیگر برنامه‌های سال جاری اعلام کرد و افزود: تا پایان سال این 10 پروژه کلنگ‌زنی می‌شود تا در سال آینده نزدیک عملیاتی شود.
وی احداث سد پاوه‌رود را از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان دانست و یادآور شد: احداث سد پاوه‌رود که از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان است در سال گذشته کلنگ‌زنی شده و از اهداف شهرستان در سال جاری برای بهره‌برداری است.
رجبی از پیشرفت مطلوب سد پاوه‌رود خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این سد صورت گرفته است.
وی عدم جذب سرمایه‌گذار را از مشکلات شهرستان برشمرد و تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های مطلوب در شهرستان، سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه شهرستان صورت نگرفته و سرمایه‌گذاران جذب نشده‌اند.
فرماندار طارم برگزاری جشنواره زیتون را از دیگر برنامه‌های شهرستان برشمرد و بیان داشت: برگزاری جشنواره زیتون در شناساندن این محصول با ارزش به جامعه مؤثر بوده و باعث بازاریابی مناسب برای آن می‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان طارم رکورد تولید بیشترین میزان محصول زیتون را در دنیا دارا بوده و محصول تولیدی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است که باید از این موقعیت به نفع منطقه بهره برد.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره زیتون در شهرستان طارم فرصت بسیار خوبی است تا ضمن بررسی وضعیت تولید این محصول در شهرستان، ظرفیت‌های موجود برای توسعه صنایع جانبی شناسایی شده و سرمایه‌گذاران برای جذب به شهرستان تشویق شوند. 
رجبی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های دولتی این شهرستان برای برگزاری جشنواره زیتون در طارم اظهار داشت: بخش دولتی، خصوصی و مردم شهرستان آماده برگزاری جشنواره زیتون در طارم هستند.
وی با اشاره بر رتبه نخست طارم در تولید زیتون و نیز رکورد تولید بیشترین زیتون در سطح جهان، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره به عنوان ضرورتی مهم در شهرستان است که باید همه ساله به بهترین شکل ممکن در شهرستان برگزار شود تا از این طریق از جایگاه کشور در تولید زیتون در دنیا دفاع کرد.
فرماندار طارم با بیان اینکه پروسه تولید محصول زیتون توسط کشاورزان‌، مستلزم تلاش کشاورزان است و افزود: قیمت‌هایی که در بازار تعیین می‌شود باید تلاش کشاورزان را نیز مد نظر داشته باشد تا این قشر دچار نقصان نشوند، چرا که ضرر کشاورزان‌، ضرر جامعه را در بر دارد.
وی تصریح کرد: با شرایط موجود کلکسیون بین‌المللی زیتون در طارم ایجاد می‌شود و با برگزاری جشنواره زیتون در طارم، این محصول استراتژیک جایگاه واقعی خود را در سطح دنیا به دست می‌آورد.
رجبی از پیشرفت 90 درصدی مصوبات سفر هئیت دولت خبر داد و افزود: 60 درصد مصوبات سفر هئیت دولت در دور دوم نیز در شهرستان تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه توسعه راه‌های شهرستان از برنامه‌های سال جاری و مصوبات سفر هئیت دولت به شهرستان است، خاطرنشان کرد: نقشه‌برداری راه‌های شهرستان صورت گرفته که با تامین اعتبار لازم اجرایی می شود.
وی با اشاره به دور چهارم سفر هئیت دولت به استان زنجان متذکر شد: پیش‌بینی لازم  برای دور چهارم سفر هئیت دولت صورت گرفته است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول