اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد:

تعلق 10 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور به مازندران

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: 10 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور توسط مازندران تامین و تولید می‌شود.

تعلق 10 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور به مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی‌الله فرزانه پیش از ظهر امروز در همایش ملی صنایع لبنی ایران با عنوان «حال صنایع لبنی و آینده لبنیات» در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری اظهار داشت: 80 درصد از مساحت مازندران را جنگل و مرتع تشکیل داده است.
وی خاطرنشان کرد: با تعابیر قرآنی از بهشت، مازندران را قطعه‌ای از بهشت خدا بر روی زمین می‌دانیم.
معاون برنامه ریزی استاندار مازندران با اشاره به اینکه 10 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی سطح کشور در مازندران تولید و تامین می‌شود، تصریح کرد: مازندران در تولید شیر، گوشت قرمز و گوشت سفید دارای رتبه ممتاز کشوری است.

* صنعت لبنی تاب تیغ جراحی بزرگ اقتصادی را ندارد
دبیر همایش ملی صنایع لبنی ایران نیز گفت: صنایع لبنی ایران را می‌توان در سه فاز قبل از انقلاب، سال‌های جنگ و دهه اخیر بررسی کرد.
اسماعیل خاتمی مقدم یادآور شد: بسیار خرسندم که اعلام کنم در بخش عمده‌ای از محصولات لبنی در کشور خودکفا هستیم و تنها، یکی دو نوع از این محصولات وارد می‌شوند.
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران خاطرنشان کرد: جراحی بزرگ اقتصادی که در کشور اتفاق افتاد، بخشی از این تیغ جراحی به صنعت لبنی خورده که تاب این تیغ را ندارد.
خاتمی مقدم گفت: شناخت دقیق وضعیت موجود لبنیات از اهداف مهم این همایش است.
همایش صنایع لبنی با همکاری صنایع لبنی ایران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، استانداری مازندران و انجمن صنایع لبنی مازندران به مدت دو روز در ساری برگزار می‌شود.
معرفی انجمن لبنیات ایران، صادرات لبنیات، چالش‌ها و راهکارها، بررسی فرصت‌ها و موانع سرمایه‌گذاری در صنعت لبنیات، صنعت لبنیات ایران و بازار جهانی شیر خشک و کره، تحلیل حذف یارانه‌ها و تاثیر آن بر آینده صنایع لبنی کوچک و راهکارها از دیگر برنامه‌های این همایش است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول