اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان:

اولویت کشاورزی سمنان توسعه آبیاری مدرن است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان سمنان، اولویت اصلی بخش کشاورزی در این استان توسعه آبیاری مدرن است.

اولویت کشاورزی سمنان توسعه آبیاری مدرن است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به ریاست سیدمجید موسوی رئیس جدید جهاد کشاورزی استان سمنان تشکیل شد.
در این جلسه، حجت‏الاسلام حسین سعیدیان نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت از وجود تربت پاک حضرت امام رضا (ع) و فاطمه معصومه (س) به عنوان دو برکت در ایران اسلامی ذکر کرد.
وی به سخنان حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد که فرمودند بخشی از وقت خود را برای حاجت‌مندان اختصاص بده، برای خدا فروتنی کن و موانع را برای دسترسی مردم به خود بردار.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه در سخنانی اهم برنامه‏ها و اولویت‏های کاری این سازمان را تشریح کرد.
سیدمجید موسوی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی استان سمنان، شاکله اصلی کار در بخش کشاورزی استان توسعه آبیاری مدرن بوده و پروژه‏های انتقال آب، تجهیز و نوسازی، احداث کانال‏های انتقال آب و... در این بخش دارای اهمیت است.
وی در ادامه به نکاتی همچون استمرار برنامه‏ها، طرح‏ها و پروژه‏ها طبق روال گذشته، برگزاری جلسات منظم هماهنگی و مدیران، پیگیری مسائل و مشکلات بخش‏های تابعه، پیگیری اعتبارات ملی، توجه جدی به  تشکل‏ها و بخش‏های خصوصی و ارتباط مستمر با آنها، حضور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش در جلسات تصمیم‎ساز، واگذاری کارهای اجرایی به بخش خصوصی، جذب سهمیه یارانه‏ها، تامین سوخت واحدهای تولیدی، اندیشیدن تمهیدات لازم برای کشت پاییزه، سرکشی مستمر از پروژه‏های اجرایی در سطح شهرستان‏ها، جدیت در برگزاری دوره‏های آموزشی، توسعه بخش دامپروری و طیور و پیگیری مسائل و مشکلات آنها و ... اشاره کرد.
سپس تعدادی از اعضای شورا هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز درباره توسعه آبیاری کم‏فشار در باغ‏های پسته، تامین اعتبارات لازم برای مسائل حفاظتی منابع طبیعی و آموزش و ترویج، افزایش سهم اعتبارات استانی فصل کشاورزی و منابع طبیعی، هم‏پوشانی کاری در بخش، اهتمام ویژه به امر تحقیقات مشتری مدار و کاربردی، بحث مدیریت اراضی و آب‏های شور، مشکل نظام‏های خرده مالکی، توانمندسازی بهره‎‏برداران، اثرات خشکسالی در بخش خصوصاً بر عشایر، حضور فعال در مراجع تصمیم‏ساز و تصمیم‏گیری در استان، راهکارهای توسعه استان از طریق بخش کشاورزی، مدیریت آب‏های زیر سطحی و مهار آن در استان و ... مطالبی ارائه کردند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول