اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6 مهر جاری صورت می‌گیرد؛

رونمایی کتاب زندگینامه شهدای جهاد کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان از رونمایی نخستین کتاب زندگینامه 87 شهید جهاد کشاورزی این استان با عنوان «سنگری از جنس عشق» در هفته دفاع مقدس خبر داد.

رونمایی کتاب زندگینامه شهدای جهاد کشاورزی گیلان
محمدرضا بینش برهمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به انتشار 2 هزار نسخه از کتاب «سنگری از جنس عشق» در دو جلد ویژه شهدای جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: این کتاب با همکاری واحد امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی و جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان منتشر شده است.
وی با بیان اینکه در کتاب مذکور به زندگی 87 شهید جهاد کشاورزی گیلان اشاره شده است، افزود: در این کتاب از حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان سلحشور جهاد در دوران دفاع مقدس یاد شده است.
بینش‌برهمند، بیوگرافی، خاطره، وصیتنامه و مستندات حضور رزمندگان در جبهه را از جمله بخش‌های کتاب مذکور خواند و گفت: نخستین رونمایی کتاب زندگینامه 87 شهید جهاد کشاورزی گیلان همزمان با نهمین یادواره شهدای جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان صبح روز چهارشنبه 6 مهر جاری ساعت برگزار می‌شود.

* سنگری از جنس عشق جانفشانی‌های جهاد را زنده می‌کند
دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگ مردان عرصه ایثار و شهادت رسالت جامعه نویسندگان است، ابراز داشت: سازمان جهاد سازندگی گیلان در دوران دفاع مقدس در حراست از مرزهای کشور نقش عمده‌ای ایفا کرد.
وی تصریح کرد: کتاب «سنگری از جنس عشق» که در ماه‌ها تلاش سخت و روزافزون در زمینه تحقیقات میدانی و مصاحبه با خانواده‌های شهدا تالیف شده، جانفشانی‌های بزرگ‌مردان از خود گذشته را زنده می‌کند.
بینش‌برهمند با تاکید بر اینکه جوانان ما با مطالعه این کتاب ارزشی رهرو عزیزان والا مقام و یادگاران هشت سال دفاع مقدس باشند، ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
 
* رونمایی از جلد دوم کتاب «سپید جامگان آسمانی» 
این مسئول از رونمایی جلد دوم کتاب «سپید جامگان آسمانی» ویژه شهدای جامعه پزشکی گیلان در تاریخ 7 مهر جاری خبر داد و گفت: رونمایی از این کتاب در مراسم یادواره شهدای لنگرود با همکاری بسیج جامعه پزشکی گیلان انجام می‌شود.
وی افزود: کتاب «سپید جامگان آسمانی» در پنج جلد در حال تدوین است که در حال حاضر دو جلد از آن منتشر شده است.
بینش‌برهمند با بیان اینکه کتاب مذکور برای معرفی 114 شهید سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان در حال تدوین و تالیف است، خاطرنشان کرد: شناساندن جایگاه و منزلت شهدای جامعه پزشکی به جامعه و نسل جوان رسالت ما در این راستا است.
 
* کتاب « افلاکیان تربیت» در دست گردآوری و تالیف است
دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان از تالیف کتاب «افلاکیان تربیت» ویژه شهدای امور تربیتی آموزش و پرورش گیلان خبر داد و گفت: تمام اطلاعات مربوط به این شهدای معظم در دست گردآوری است که با همکاری آموزش و پرورش کل استان و واحد امور تربیتی و پرورشی این اداره منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه رونمایی از این کتاب ارزشی در 16 بهمن امسال در دهه فجر صورت می‌گیرد، اذعان داشت: آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با شهدای شامخ عرصه فرهنگ و تربیت که از سنگر علم به سنگر عشق رسیدند و جان خود را نثار اسلام و ولایت کردند، هدف اصلی ما از تالیف این کتاب است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول