اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مخترع جوان شهرکردی؛

خط کامل بسته‌بندی محصولات کشاورزی ابداع شد

خبرگزاری فارس: خط کامل فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و خوراکی صنعتی و نیمه‌صنعتی در استان ساخته شد.

خط کامل بسته‌بندی محصولات کشاورزی ابداع شد
علیرضا رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون خط کامل فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و خوراکی صنعتی و نیمه صنعتی به شماره 70299 در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به مزایای این دستگاه‎، افزود: توانایی بسته‌بندی بدون ضربه محصولات کشاورزی، ‌شستشو، فریز کردن و براق کردن محصولات زراعی و باغی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه است.
رئیسی ادامه داد: قابلیت صادرات، بسته بندی محصولات در هر شکل هندسی و کاربرد صنعتی  این دستگاه از مزایای دیگر این خط تولید است.
این جوان مخترع بر ضرورت حمایت مسئولان از نخبگان تأکید کرد و گفت: قریب 20 سال پیش تولیدات علمی ما با خیلی از کشورها فاصله داشت، این در حالیست که در حال حاضر ایران از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار گرفته است.
رئیسی افزود: بر اساس سند چشم‌انداز کشور، ایران در افق 1404 باید به عنوان کشور اول در میان 27 کشور منطقه باشد، براساس آمار موجود، رتبه علمی کشورمان در سال 2009، رتبه 27 بود و در سال 2010 به رتبه 22 رسید.
وی افزود: ما در زمینه تبدیل علم به ثروت در ابتدای مسیر هستیم، برای تبدیل علم و پژوهش به ثروت باید برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم و به سمتی حرکت کنیم که به ارزش افزوده خود اضافه کنیم و شاه بیت ما نیز باید نوآوری باشد.
رئیسی با بیان اینکه نوآوری، امری اتفاقی و تصادفی نیست، اظهار داشت:‌ اگر حمایت‌ها از نخبگان کشور با ابعاد وسیع‌تری طراحی شود، دیگر شاهد فرار مغزها نبوده و افق بهتری را برای کشور متصور خواهیم بود.
علیرضا رئیسی جوان 17 ساله استان موفق به اختراع و ثبت خط کامل فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و خوراکی صنعتی و نیمه صنعتی در استان شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول