اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی:

خراسان شمالی نیازمند مجتمع ادوات کشاورزی است

خبرگزاری فارس: عضو ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی با اشاره به کشاورزی بودن این استان، گفت: خراسان شمالی نیازمند ایجاد مجتمع بزرگ ادوات کشاورزی است.

خراسان شمالی نیازمند مجتمع ادوات کشاورزی است
احمد معظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اکنون این استان و همچنین استان‌های هم‌جوار با وجود ظرفیت‌های کشاورزی، فاقد مجتمع‌های ساخت ادوات کشاورزی هستند.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش مونتاژ ماشین آلات کشاورزی به عنوان یک گام اساسی باید در دستور کار بخش خصوصی و سرمایه گذاران قرار بگیرد.
معظمی اجرای این طرح را دارای توجیه فنی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: ساخت مجتمع ماشین آلات کشاورزی همچنین میانگین عمر ماشین آلات کشاورزی را در استان ارتقا خواهد داد.
به گفته وی، دولت برای ایجاد این واحد باید ضمن صدور مجوزهای لازم زمینه‌های سرمایه گذاری اعم از؛ واگذاری زمین و تسهیلات بانکی را فراهم آورد.
عضو ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی همچنین حاصلخیز بودن خاک استان و وجود رودخانه‌های اترک را برشمرد و افزود: با مکانیزه شدن کشاورزی در خراسان شمالی، علاوه بر افزایش بهره وری، سطح تولیدات نیز افزایش خواهد یافت.
مدیر مجتمع کشت و صنعت معظمی با اشاره به اینکه با کوشش این مجتمع بزرگ‌ترین سایت تولید بچه ماهی در شرق کشور با استفاده از تکنولوژی روز اروپا ایجاد کرده است، گفت: در این راستا یک واحد نیز به عنوان صید و همچنین بسته بندی ماهی در این استان فعالیت می‌کند.
وی این اقدام را در راستای فرهنگ سازی برای مصرف ماهی در خراسان شمالی و استان‌های هم‌جوار برشمرد و اظهار داشت: مزرعه کشاورزی نیز در قالب این مجتمع به مساحت 10 هکتار در زمینه تولید فرآورده‌های باغی و کشاورزی فعالیت دارد.
انتهای پیام/خ30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول