اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پرفسور آمریکایی:

اصول کشاورزی حفاظتی در همه جا قابل تعمیم است

خبرگزاری فارس: یک پرفسور آمریکایی گفت: اصول کشاورزی حفاظتی در همه جا قابل تعمیم است و با در نظر گرفتن عواملی همچون زمین محل کشت و دستگاه‌های مورد نیاز از آن استفاده کاربردی کرد.

اصول کشاورزی حفاظتی در همه جا قابل تعمیم است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پروفسور کینت سایر بعد از ظهر امروز در دومین همایش منطقه ای کارگاه آموزشی  کشاورزی حفاظتی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی دارای چهار اصل است، اظهار داشت: کاهش خاک‌ورزی، نگهداری مقدار بقایایی مفید خاکبرداری، تنوع زراعی و سودمندی اقتصادی چهار اصل کشاورزی حفاظتی است.
وی با بیان اینکه این اصول اساس و بنیان توسعه سیستم زراعی را فراهم می‌سازد، افزود: با بهترین برنامه و مدیریت خوب می‌توان اصول کشاورزی حفاظتی را در همه جا تعمیمم داد  و این کشاورزی طیف وسیعی از محصولات مانند گندم، جو، سیب زمینی و ... را در بر می‌گیرد.
پروفسور کینت سایر خاطرنشان کرد: تاکنون 100 میلیون هکتار کشاورزی در سطح جهان از این طریق صورت می‌گیرد.
این پرفسور آمریکایی گفت: 90 درصد این نوع کشاورزی در کشورهای آمریکا، برزیل، کانادا و استرالیا متمرکز است.
وی اظهار امیدواری از اینکه ایران نیز بتواند به عدد 3 میلیون هکتار که در برنامه خود دارد، دست یابد.
پروفسور کینت سایر بیان داشت: کشاورزی حفاظتی اغلب در مزارع بزرگ با ماشین‌آلات سنگین و 96 درصد در شرایط دیم و کم آبی از آن استفاده می‌کنند.
این پرفسور آمریکایی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‌یافته این فناوری کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، اذعان داشت: عدم توسعه کشاورزی حفاظتی در کشورهای جهان سوم نیز به دلیل نبود ماشین‌آلات مناسب و وجود کشاورزی خرده مالکی است.
پرفسور کینت سایر با بیان اینکه واردات ماشین‌آلات کشاورزی مشکلی را حل نخواهد کرد، گفت: کشورها باید متناسب با زمین‌ها و شرایط هر کشور از صنایع بومی استفاده شود و کشورها خودشان این ماشین آلات را بسازند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول