اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل استان تهران:

هیچ بار و مسافری روی زمین نمی‏ماند

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان تهران گفت: نخستین هدف این اداره کل این است که هیچ بار و مسافری پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‏ها بر روی زمین نماند.

هیچ بار و مسافری روی زمین نمی‏ماند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسن عبدالملکی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک حمل و نقل و سوخت و کمیسیون ترافیک شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: جای بسی خرسندی است که توانستیم از نزدیک مسایل و مشکلات حمل و نقل شهرستان فیروزکوه را به خصوص در زمینه حمل و نقل سیمان مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
وی ادامه داد: سیمان در گذشته در سبد حمایتی دولت قرار داشت اما در چند سال اخیر این فرآورده از حمایت دولت خارج شده است و قیمت آن با توجه به عرضه و تقاضا تعیین می‏شود.
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان تهران اضافه کرد: در سال‏های اخیر و پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‏ها، قیمت حامل‏های انرژی به سمت واقعی شدن پیش می‏رود.
عبدالملکی، ادامه داد: در این راستا، فعالان بخش حمل و نقل زحمات زیادی را متحمل شده‏اند و دست‏اندرکاران این بخش در تمامی برنامه‏ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه در زمان جنگ و جبهه و سال‏های پس از انقلاب و چه در روزهای هدفمندسازی یارانه‏ها و پس از آن پیشرو بوده‏اند.
وی اضافه کرد: پس از اجرای این قانون، در بخش حمل و نقل جاده‏ای سه هدف اصلی ترسیم شد که باید به خوبی به آن پرداخته شود.
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان تهران ادامه داد: نخستین هدف این بود که هیچ بار و مسافری پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‏ها بر روی زمین نماند که این طور نیز شد.
عبدالملکی بیان داشت: در هدف دوم، ترسیم شد که ارایه خدمات حمل و نقل در بخش‏های مختلف کاهش پیدا نکند و در این زمینه نیز فعالیت‏های قابل توجهی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در هدف سوم نیز مقرر شد تا قیمت‏ها براساس ضوابط و مقررات اجرایی شود و به این هدف نیز تا حدود زیادی دست یافتیم.
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان تهران بیان داشت: در خصوص نرخ سیمان نیز از زمانی که از سبد حمایتی دولت خارج شده است، بحث‏ها تا حدودی داغ‏تر شد.
عبدالملکی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارخانه‏های سیمان شهرستان فیروزکوه فاصله بیشتری با تهران دارند، کارخانه‏های سیمان شهر ری، تهران و شهرهایی از این دست به دلیل فاصله کمتر با پایتخت، نرخ پایین‏تری از سیمان تولیدی فیروزکوه داشته و به همین دلیل بخش عظیمی از نیاز سیمان را تامین می‏کنند.
وی بیان داشت: بازار تولید و مصرف باید به هم نزدیک باشد چرا که در غیر این صورت اگر با هم فاصله داشته باشند، قطعاً هزینه‏ها بیشتر می‌شود.
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان تهران تصریح کرد: اگر انتظار داریم نرخ حمل و نقل در شهرستان فیروزکوه کاهش یابد، باید طرح‏ها به طور کارشناسی بررسی شود چرا که اگر نرخ تعیین شده برای حمل و نقل شهرستان به صرفه نباشد، با رسوب و ماندگاری بار در کارخانه مواجه خواهیم شد.
عبدالملکی بیان داشت: عرضه و تقاضا باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد و باید بدانیم که اگر نرخ حمل و نقل بالا باشد، به طور یقین از تولیدات سیمان شهرستان فیروزکوه استقبال چندانی نخواهد شد.
وی بیان داشت: در این صورت، خودروهای سنگین موجود در این بخش به جای دو بار سرویس رفتن در روز، با یک بار سرویس‏دهی مواجه خواهند شد و در نهایت این امر به ضرر آنها تمام می‏شود.
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان تهران اضافه کرد: در این زمینه باید تعاملی ایجاد شود که هم کارخانه و هم شرکت‏های حمل و نقل و رانندگان سودی منطقی داشته باشند و ضرر نکنند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول