اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد:

بحران اقتصادی مسبب رقابت شدید در حمل و نقل دریایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بروز بحران اقتصادی، مسبب به وجود آمدن شرایط رقابتی شدید در بخش حمل و نقل دریایی دنیا شده است.

بحران اقتصادی مسبب رقابت شدید در حمل و نقل دریایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی دریانوردی و روز جهانی دریانوردی برگزار شد با بیان اینکه مشکلاتی که از بابت دزدی دریایی در خلیج عدن طی سال‌های اخیر به وجود آمده است سبب بروز مشکلاتی شده است، گفت: از زمانی که نیروی دریایی ارتش ایران در این محدوده مستقر شده توانسته علی‌رغم اینکه شرایط امنی را برای کشتی‌های خودی ایجاد کرده است، به عنوان یک نیروی فراملی به سایر کشتی‌های عبوری از این منطقه نیز کمک کرده است که این امر در عرصه‌ بین‌المللی مرتبط با حمل و نقل دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رقم خوردن بحران اقتصادی برخی از کشورهای اروپایی و امریکایی و تاثیر آن بر رشد حمل و نقل دریایی اشاره کرد و افزود: این شرایط باعث بروز شرایط رقابتی شدیدی در حمل و نقل دریایی شده است.
صفایی همچنین رشد پیش بینی شده در دنیا برای سال‌های 2012 تا 2014 را در این بخش بین 7 تا 8 درصد عنوان کرد و افزود: این رقم در سال‌های گذشته دو رقمی بود اما بحران برخی از کشورها بر این موضوع تاثیر منفی گذاشته است.
به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، وضعیت کشور در این بخش مطلوب و رو به رشد است.
صفایی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال‌جاری، عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی علی‌رغم بحران اقتصادی بسیاری از کشورها از رشد 13.4 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در عین حال به جایگاه این استان در عرصه دریانوردی اشاره کرد و افزود: هرمزگان با دارا بودن 2 هزار و 237 کیلومتر مرز آبی، یک استان کاملا دریایی است.
وی، صدور بیش از 52 هزار فقره انواع گواهینامه دریانوردی و همچنین بیش از 45 هزار و 111 فقره شناسنامه دریانوردی در هرمزگان، را  نشان از جایگاه این استان در عرصه دریانوردی ذکر کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود به بیان برنامه‌های مربوط به هفته دریانوردی در هرمزگان پرداخت و در این راستا به تجلیل از دریانوردان و برگزاری نمایشگاه عکس‌های قدیمی اشاره کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول