اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

دولت به بخش حمل و نقل توجه ویژه دارد

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در بخش حمل و نقل اقدامات خوبی را انجام داده و توجه ویژه‌ای به این بخش دارد.

دولت به بخش حمل و نقل توجه ویژه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، علی نیکزاد بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از بزرگراه شهدای 17 شهریور این شهرستان اظهار داشت: دولت به بخش حمل و نقل و زیرساخت‌های ریلی، هوایی، دریایی و زمینی توجه ویژه‌ای دارد.
وی با تأکید به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور افزود: باید بتوانیم کشور را بسازیم و فلسفه فرمایش رهبر انقلاب، از نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی، این است که در اقتصاد  قله‌های رفیع ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کرده و بتوانیم به جایگاهی برسیم که همچون دیگر عرصه‌ها مایه عزت و افتخار و شرافت ایران اسلامی باشیم.
نیکزاد یکی از بخش‌های مهم در ارتقای اقتصاد کشور را بخش حمل و نقل و زیرساخت‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای عنوان کرد و ادامه داد: بدون راه امکان توسعه و پیشرفت در هیچ بخشی امکان پذیر نیست، پس باید با تمهیدات خاص در بخش حمل و نقل و توسعه زیربخش‌های آن را ایجاد کنیم، تا بتوانیم بیش از گذشته و به طور مستقیم به کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کرده باشیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر جهادی بالاتر از کارآمد نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی، که حاصل تلاش‌ها و رشادت‌های هزاران نفر انسان آزاده اسلامی که جان و مال خودشان را نثار کرده‌اند، وجود ندارد.
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: تمامی دغدغه‌های رهبر عزیزمان و همه همت و تلاش رئیس جمهور و دست اندرکاران دولت این است، که ما بتوانیم به کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بنا بر فرمایش بنیانگذار انقلاب، ((ما می توانیم)) جامه عمل بپوشانیم.
نیکزاد تأکید کرد: ما در وزارت راه و شهر سازی بنا داریم شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را به هم متصل کنیم و این از برنامه‌های استراتژیک و راهبردی ما است، البته تاکنون کارهای زیادی انجام شده که این اقدامات ادامه خواهد داشت.
وی گفت: نقاط منقطع  سبب از بین رفتن، یا قابل استفاده نبودن سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود و این سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل چه در حمل و نقل ریلی، آزادراه و بزرگراه باعث توسعه و رشد همه جانبه این کشور خواهد شد.
نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: انقلاب توسعه و آبادانی  کشور در وزارت راه و شهرسازی آغاز شده و با بهره‌برداری از طرح‌های چند هزار میلیارد تومانی که در حال حاضر توسط فرزندان این مرزو بوم در حال احداث و اجرا می‌باشد به زودی شاهد تحول عظیمی در بخش مسکن و راه در سطح کشور و استان تهران خواهیم بود.
این مسئول افزود: درب وزارت راه و شهرسازی به روی کسانی که بخواهند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند، با حفظ منافع بخش خصوصی باز است و این کار شدنی است.
نیکزاد در ادامه با اشاره به آمار تلفات در جاده‌ها اظهار داشت: در سال 1383  تعداد 28 هزار نفر از هموطنان عزیزمان  در سوانح جاده‌ای جان خودشان را از دست داده‌اند و براساس پیش بینی و آمار، امسال باید این میزان به بالغ بر 60 هزار نفر می‌رسید در حالی که در طی سال 1389 علی‌رغم تولید 2 برابری خودروها ، میزان تلفات به 23200 نفر رسید.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری با همت هلال احمر، نیروی انتظامی و پلیس راهور و راهداران شاهد کاهش 5/12 در صدی تلفات بوده‌ایم و امید واریم که با همکاری خوب مردم با خدمتگذاران خود در جاده‌ها در ایام پایانی سفرهای تابستانی امسال شاهد کاهش بیشتری از تصادفات در سطح جاده‌ها باشیم.   در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به شهرستان اسلامشهر، بزرگراه شهدای 17 شهریور(محور احمد آباد مستوفی) که به عنوان دومین راه دسترسی به شهرستان اسلامشهر و از طرح‌های دور اول سفر ریاست جمهوری به این شهرستان، می‌باشد با اعتباری بالغ بر 470 میلیارد ریال به طول 16 کیلومتر و با عرض راه 60/24 متر با 4 خط حرکت و احداث 2 دستگاه پل در طول مدت 36 ماه احداث و به مرحله بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/ل20   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول