اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی صورت گرفت؛

بزرگداشت رزمندگان در بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ خاورمیانه

خبرگزاری فارس: از ایثارگران و رزمندگان دیروز و تولیدکنندگان بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ خاورمیانه به مناسبت هفته دفاع مقدس طی مراسمی تجلیل شد.

بزرگداشت رزمندگان در بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس که در سالن اجتماعات این واحد تولیدی برگزار شد با بیان اینکه برگزاری مراسم یادمان شهدا کمترین کاری است که می‌توانیم برای ادای دین ایثارگری و جانفشانی‌های شهدا و انتقال آن به نسل جدید جامعه داشته باشیم، بیان داشت: بعد از32 سال پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم به نحو احسن رشادت‌ها و غیور مردی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را به نسل نو جامعه معرفی کنیم.
ابوالفضل روغنی گلپایگانی خاطرنشان کرد: امام راحل در وصیت نامه الهی سیاسی دیدگاه خود را نسبت به جنگ، فعالیتی پربرکت عنوان کرد که روزانه از رحمت این رشادت‌ها در جامعه اسلامی بهره مندیم.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند« یک لحظه از دفاع مقدسی که از سوی رزمندگان اسلام در کشور انجام شد پشیمان نیستیم» اظهار داشت: امام راحل تاکید دارند وحدت و انسجامی که در اداره امور کشور به وجود آمده نشات گرفته از دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس جنگی بود که از دیگر جنگ‌های تاریخی متمایز شده است، تصریح کرد: آنچه که دفاع ایران را از تهاجم عراق متمایز کرده است از دست ندادن حتی یک وجب خاک به کشور مهاجم بود.
روغنی ادامه داد: اصل فعالیت انقلاب اسلامی فرهنگی بوده و ضرورت دارد فرهنگ ایثار و شهادت به درستی به نسل جدید جامعه شناسانده شود.
این مقام مسئول به نکاتی در مورد فیلم‌های هالیوودی اشاره کرد و متذکر شد: جنگ‌های جهانی در هالیوود با هزینه‌های گزاف به تصویر کشیده می‌شود اما در فیلم اخراجی‌ها کسانی در دوران دفاع مقدس به تصویر می‌کشند که حتی سایه‌ای از اصل جنگ در این نوع فیلم‌ها به نسل جدید جامعه معرفی نمی‌شود.
روغنی گلپایگانی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس مقطعی بسیار ارزشمند بود و هنوز هیچ هنرمندی نتوانست کتاب و یاد فیلمی متناسب با ارزش‌های دفاع مقدس به عرصه فرهنگی جامعه ارائه دهد.
وی ادامه داد: با زبانی ساده یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم و این جلسات کوچک تنها ادای دینی است که حق شهدا را ادا کنیم.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دوران دفاع مقدس را تاریخی گرانبها دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی کشور در صیانت از تاریخ با ارزش و تکرار نشدنی دفاع مقدس بکوشند.
وی که خود از ایثارگران دوران دفاع مقدس بوده با اشاره به اینکه فرزندان انقلاب از جبهه و جنگ بیگانه هستند، تصریح کرد: رشادت و مردانگی رزمندگان اسلام در کنار الطاف الهی که در قالب معجزه صورت گرفت موجب شد تا انقلاب اسلامی پیروز و بعد از 32 سال الگویی برای دیگر کشورها باشد و موج این انقلاب در قالب بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه محسوس شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول