اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز خبر داد:

امضای تفاهمنامه‌ میراث فرهنگی با اداره کل آثار دفاع مقدس در البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز از امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان خبر داد.

امضای تفاهمنامه‌ میراث فرهنگی با اداره کل آثار دفاع مقدس در البرز
 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا پوینده در این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای زنده نگه داشتن دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس باید اقدامات فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های کلانی را تدوین کرد؛ یادمان‌های دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول با تأکید بر این که نسل جوان امروز نیازمند شناخت بیشتر از دوران هشت سال دفاع مقدس است افزود: نسل جوان امروز از فرهنگ دفاع و ایثار دور شده و باید این باورها را در اذهان این نسل دوباره زنده کنیم.
پوینده با اشاره به این که در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان بسیاری با حضور در صحنه جنگ و با ایثار و از خودگذشتگی در برابر دشمن ایستادگی کردند ادامه داد: امروز نیز جوانان و نوجوانان این سرزمین در صحنه دیگری باید از کشور دفاع کند و با درایت و هوشیاری توطئه‌های دشمنان را نابود کنند.
وی گفت: در این راستا با امضای تفاهمنامه‌ای با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سعی خواهد شد در حد توان با اقدامات فرهنگی گامی اساسی در جهت شناخت بیشتر دوران دفاع مقدس انجام شود.
پوینده ادامه داد: در این راستا تمام دستگاه‌ها و نهادها باید در جهت حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و ساخت المان‌ها و یادمان‌های این دوران هشت ساله تلاش مضاعف کنند.
وی اظهار داشت: اگر امروز کشور دارای استقلال و آزادی بوده و توانسته در عرصه‌های بین‌المللی حرف اول را در دنیا بزند مرهون از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که با نثار جان خود از شرف و ناموس و خاک این سرزمین دفاعی جانانه کردند.
پوینده ساخت موزه دفاع مقدس، تولید فیلم، فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی را از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه خواند اظهار امیدواری کرد که با اجرای این مهم بتوانیم گامی اساسی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین حفظ دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس برداریم.
راه‌اندازی موزه شهید فهمیده با همکاری بنیاد شهید و آموزش و پرورش استان البرز و ساخت موزه مدرسه استان از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول