اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع):

فرهنگ دفاع مقدس باید با کمترین دستبرد انتقال یابد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس باید با کمترین دستبرد و تحریف به نسل آینده انتقال یابد تا ارزش این فرهنگ حفظ شود.

فرهنگ دفاع مقدس باید با کمترین دستبرد انتقال یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده پیش از ظهر امروز در مراسم نقد کتاب «پلاکاردهای خالی گردان» در اردبیل اظهار داشت: هنر والای یک هنرمند در آن است که بتواند مفاهیم و مضامین عالی این دوران را با آراسته‌ترین شکل به نسل آینده منتقل کند که در این ارتباط باید از خلافیت و نوآوری‌ها به شکل جدی بهره‌برداری کنند.
وی با اشاره به ابعاد گوناگون دفاع مقدس و رخدادهای انجام شده در آن ابراز داشت: هنرمندی موفق است که بتواند زیبایی‌های این دوران را به صورت جامع و کامل و با ابعاد وسیع‌تر و فراگیر منتقل کند.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: نباید احساس کنیم که فرهنگ دفاع مقدس تنها متعلق به قشر خاصی است بلکه در تالیفات خود باید کودکان، نوجوانان، جوانان و زنان و مردان این دیار را که در جنگ سهیم بودند مورد توجه قرار داده و به زبان آنها به نگارش رخدادهای جنگ بپردازیم.
این فرمانده دوران جنگ ابراز داشت: جنگ ما نباید در یک بعد خاص آن هم خلق برخی از حماسه‌ها و پیروزی ها خلاصه شود چرا که جنگ ما جنگ تمام عیار با دشمنی بود که با تمام تجهیزات و قوا به میدان آمده بود تا این نظام را سرنگون کند.
وی یکی از ویژگی‌های ادبیات جنگ و پایداری را تعمیق و تامل در نتایج به دست آمده از جنگ رو در رو و بسیاری از ظواهر و زاویه‌های پنهان این ایام اعلام کرد و افزود: جنگ تنها در توپ، تانک و گلوله خلاصه نمی‌شود بلکه بالاتر از آن جنگ ما مقدس بود چرا که در آن ارزش‌های متعالی انسان و مکتب اسلام نمایان شده است.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل این وجه تمایز جنگ ایران با نبردهای رخ داده در سال‌های اخیر را یک وجه تمایز آشکار و قابل تامل توصیف کرد و گفت: دشمن روی همین اصل برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده تا ماهیت معنوی بودن و ارزشی بودن جنگ ما را زیر سؤال ببرد.
بابازاده وظیفه خطیر هنرمندان را در این عرصه یادآور شد و بیان داشت: هنر والای یک هنرمند هنر به تصویر کشیدن واقعیت‌هایی است که شاید امروز از دید بسیاری از رزمندگان و یادگاران آن دوران به دور مانده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم روای کتاب «پلاکاردهای خالی گردان» در سخنانی اظهار داشت: جنگ ما جنگ ایستادن در برابر غرب و شرق و شکسته شدن هیمنه آنها بود که مجاهدت رزمندگان ما امروز اندیشه آرمانی اسلام و احکام نورانی آن را بیمه کرده است.
مهدی آقازاده اضافه کرد: برای اولین بار در جنگ هشت ساله فرزندان رشید این سرزمین اجازه ندادند دشمن حتی یک وجب خاک کشورمان را به اشغال درآورده و در آن جولان دهد.
وی با بیان خاطره‌ای از سردار شهید محمود بنی‌هاشم در جریان عملیات والفجر چهار به عنوان بزرگ‌ترین عملیات آبی و خاکی جنگ به رشادت‌های دیگر سردار شهید خطه آذربایجان و اردبیل سردار شاپور برزگر اشاره کرد و آنها را بزرگ‌ترین سرمایه مادی و معنوی این سرزمین در الگو و معیار قرار دادن تربیت نسل آینده معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی آقازاده که در اسفند 1346 در روستای شیخ احمد اردبیل چشم به جهان گشود برای اولین بار در تیرماه 62 به جبهه اعزام شد و در عملیات‌های والفجر سه و چهار، خیبر و کربلای چهار و پنج حضور داشت.
وی از جانبازان دوران دفاع مقدس است که بعد از تصدی مسئولیت‌های مختلف در سال‌های گذشته، هم اکنون به عنوان معاون برنامه‌ریزی و امور عمران فرمانداری اردبیل مشغول خدمت است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول