اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا:

احداث پارک موزه دفاع مقدس تبریز 16 ساله شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: پارک موزه دفاع مقدس که از ساخت آن 16 سال می‌گذرد و هنوز افتتاح نشده است.

احداث پارک موزه دفاع مقدس تبریز 16 ساله شد
علی اکبرپورجمشیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: اتمام پروژه 16 ساله پارک موزه دفاع مقدس تبریز عزم جدی مسئولان و نمایندگان مجلس را می‌طلبد.
وی افزود: زیربنایی این مجموعه بزرگ 5 هزار و 600 متر مربع خواهد بود و نهادهایی مانند شهرداری تبریز و سپاه عاشورا در احداث آن مشارکت خواهند داشت.
پورجمشدیان خاطرنشان کرد: ایده احداث پارک موزه دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور در استان آذربایجان‌شرقی مطرح شده است و شهرداری تبریز پیشرفت خوبی در ساخت پارک‌های پیرامونی پروژه دارد و امید می‌رود با حمایت‌های مدیریت اجرایی استان و اختصاص بودجه ملی، ساخت موزه دفاع مقدس استان از اعتبار لازم و شتاب بیشتری برخوردار باشد.
‌فرمانده سپاه عاشورا، سرافرازی ایران اسلامی را مرهون دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای خودباوری است.
وی در ادامه دفاع مقدس را منشا برکات و ثمرات فراوانی همچون خودکفایی و خودباوری دانست و اظهار داشت: جنگ تحمیلی برای ما دانشگاه کاملی بود که در آن پایه‌های اعتماد به نفس و خودباوری شکل گرفت و ملت غیور ایران به مرحله‌ای از خوداتکایی دست یافتند که امروز بدون نیاز به بیگانگان روی پای خود ایستاده‌اند.
پورجمشیدیان اضافه کرد: یکی از ثمرات هشت سال دفاع مقدس بیمه کردن نظام و ایجاد جایگاه بزرگ بین‌المللی کشور و خودباوری در بین جوانان است.
فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی زمانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پایگاه خود را در کشور ما از دست دادند به فکر براندازی حکومت اسلامی برآمده و جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند تا به خواسته‌های خود برسند اما دشمنان ما غافل از این بودند که مردم ما با گذشتن از جان خود حافظ کشور و آرمان‌های انقلاب بوده و خواهند بود.
پورجمشیدیان در ادامه بیان داشت: سطر به سطر تاریخ هشت سال دفاع مقدس برای تاریخ جهان اسلام همیشه زینت‌بخش است چرا که رزمندگان غیور اسلام در اوایل جنگ اگر چه از حیث تجهیزات نظامی چندان قوی نبودند اما از آنجا که مسلح به سلاح ایمان و قرآن بودند، توانستند پرچم فتح و ظفر را به اهتزاز درآورند.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه مردم آذربایجان‌شرقی 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، گفت: این در شان مردم انقلابی آذربایجان که یکی از پایه‌های ثبات، عزت و  سربلندی انقلاب اسلامی است، نیست.
 
*پارک موزه دفاع مقدس به یادگاری ارزشمند تبدیل خواهد شد
استاندار آذربایجان شرقی نیز به فارس گفت:‌ «پارک موزه» دفاع مقدس تبریز که با محوریت رزمندگان اسلام در حال احداث است، به یادگاری ارزشمند از دروان دفاع مقدس تبدیل می‌شود.
احمد علیرضا بیگی، بر جایگاه ارزشمند پارک موزه دفاع مقدس  تبریز در انعکاس تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد.
وی با اشاره به آغاز مراحل اجرایی این «پارک موزه» در تبریز اظهار داشت: این کار از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجود محدودیت‌های مالی در راستای تامین بودجه‌های مورد نیاز این مرکز، اعتبار لازم با همکاری دولت و استانداری تامین خواهد شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی، به احداث «پارک موزه» دفاع مقدس تبریز اشاره کرد و گفت:‌ «پارک موزه» دفاع مقدس تبریز که با محوریت رزمندگان اسلام در حال احداث است به یادگاری ارزشمند ار دروان دفاع مقدس تبدیل خواهد شد.
امیدواریم مسئولان از جمله نمایندگان مردم تبریز و شهرداری تبریز برای افتتاح هر چه زودتر آن عزم جدی داشته باشند.
طبق اعلام مسئولان مربوطه افتتاح این موزه نیازمند سه سال زمان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول