اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر 77 ثامن‌الائمه:

عملیات ثامن‌الائمه نقطه عطف دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 77 ثامن‌الائمه گفت: عملیات ثامن‌الائمه نقطه عطف دفاع مقدس است.

عملیات ثامن‌الائمه نقطه عطف دفاع مقدس است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر محمدکاظم تارخ ظهر امروز در تقدیر از طلایه‌داران پیروز لشکر 77 ثامن‌الائمه که در سالن اجتماعات این لشکر برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1300 در تشکیل ارتش متحد 5 لشکر در ایران شکل گرفت که یکی از آنها لشکر شرق بود که مبنای امنیت در شرق کشور بود.
وی افزود: ارتش با پیروزی انقلاب اسلامی  وارد فضای انقلاب اسلامی شد و با شایستگی رزمی که از خود نشان داد کاری کرد که برای همیشه در تاریخ بماند.
وی تصریح کرد: اراده‌های آهنی و توکل به خدا و شجاعت و مردانگی‌ها بسیج شدند تا در پنجم مهرماه سال 60 عملیات ثامن‌الائمه صورت گرفت و به پیروزی رسید و نقطه عطف دفاع مقدس ما قرار گرفت.
فرمانده لشکر 77 اظهار داشت: در سال اول لشکر 77 به صورت پراکنده نیروها را تقسیم کرده بود و عملیات‌های درخشانی هم انجام داد و با روحیه‌ای که از عملیات ثامن‌الائمه به دست آورد توانست وارد عملیات‌های طریق‌القدس، والفجر‌ها و کربلاها و عملیات فتح‌‌المبین شود و فضای عملیات ثامن‌الائمه (عج) را هرگز از یاد نخواهیم برد چرا که چون گوهر تابناکی برای مردم خراسان می‌درخشد.
وی با اشاره به نقش موثر ارتش در آزاد سازی سوسنگرد اظهار داشت: در آزادسازی سوسنگرد گردان 148 با حضور چشمگیر خود به همراه تیپ 2 لشکر 92 در آزادسازی آن نقش بسزایی داشت.
در ادامه این مراسم علی صدیق‌زاده از فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان با اشاره به اشتباهات دشمن در جنگ گفت: نخستین و بزرگ‌ترین اشتباه دشمن تجاوز به خاک ایران بود و پس شش روز عملیات ناموفق که در ورودی خرمشهر مانده بود اعلام کرد که ارتش عراق به هدف‌های از پیش تعیین شده خود رسیده و حاضر است پای مذاکره بنشیند.
وی در ادامه افزود: لشکر 77 با لبیک به فرمان تاریخی امام (ره) در زمینه آزادسازی خرمشهر توانست با امکانات زرهی که دشمن داشت پیروز شود.
صدیق‌زاده درباره دخالت نیروهای غیر مسئول در جنگ گفت: دخالت این افراد سبب شد که جبهه و جنگ در پرده‌ای از ابهام و تاریکی فرو رود اما بلافاصله با فرمان امام (ره) که فرمود "غیر مسئولان در جنگ دخالت نکنند" این مشکل بر طرف شد چرا که این فرمان به ستاد لشکر 77 قدرتی داد که بتواند در طرح‌هایش موفق شود.
وی با اشاره به شکست حصر آبادان و رودخانه کارون اظهار داشت: بهترین کاری که لشکر 77 انجام داد این بود که در طرحی توانست راه‌هایی که دشمن وارد شده بود از جمله پل کارون را منهدم کند تا نتوانند پشتیبانی و عقب نشینی کنند.
وی درباره عملیات ثامن‌الائمه (ع) گفت: این عملیات یک طرح آکادمیک بود و با توکل، فکر و اندیشه تعریف شد که طراحی آن منحصر به ارتش بود و نیروهای سپاه در حین انجام عملیات با ارتش ادغام شدند. 
صدیق‌زاده در ادامه گفت: از طرح عملیات ثامن‌الائمه (ع) 30 سال گذشته است که برای آن خون دل‌ها خوردیم و ناگفته‌های زیادی در رابطه با آن وجود دارد.
وی اظهار داشت: ارتش و نیروهای مسلح کشور باید همیشه آماده باشند و هرکه می‌خواهد از وطنش دفاع کند توان بی‌پایان می‌خواهد و خواهش من به عنوان یک پیشکسوت این است که همیشه آماده باشید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول