اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز و به میزبانی اراک؛

مسابقات اسکواش قهرمانی بانوان کشور آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکواش استان مرکزی از آغاز مسابقات اسکواش قهرمانی بانوان کشور از امروز در اراک خبر داد.

مسابقات اسکواش قهرمانی بانوان کشور آغاز شد
مازیار خاکباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مسابقات به مدت سه ‌روز به صورت انفرادی ‌و با حضور 60 ورزشکار از استان‌های مختلف کشور در اراک برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز این مسابقات به میزبانی اراک برگزار شد که به دلیل میزبانی بسیار خوب استان امسال هم میزبانی این مسابقات به استان مرکزی واگذار شد که با استقبال بالای ورزشکاران همراه است.
رئیس هیئت اسکواش استان مرکزی با اشاره به حضور قدرتمند تیم استان در این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: تیم اسکواش بانوان از آمادگی بالایی در این مسابقات برخوردارند.
خاکباز ادامه داد: در این دوره از مسابقات ورزشکاران استا‌ن‌های تهران، اصفهان، همدان، گلستان، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس و مرکزی حضور دارند که نفرات برتر به عضویت تیم ملی در خواهند آمد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی ویژه مربیان خبر داد و گفت: هیئت اسکواش استان در سال‌های گذشته از نظر برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی با ضعف‌‌هایی همراه بود که با توجه به نقش برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی در رشد و ارتقای ورزشکاران امسال توجه ویژه‌ای به این دو اصل مهم شده است، به طوری که در نیمه اول ورزشکاران این رشته حضوری جدی در مسابقات لیگ و قهرمان کشوری داشتند.
رئیس هیئت اسکواش استان مرکزی ادامه داد: در بخش برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز از آنجا که استان در زمینه مربی با کمبود و ضعف‌هایی همراه بود دو نفر از مربیان در بخش بانوان با حضور در کلاس‌های ارتقاء موفق به اخذ مربیگری درجه دو شدند که برگزاری یک دوره کلاس مربیگری درجه یک در پایان مهر ماه نیز در دستور کار قرار دارد.
خاکباز گفت: در بخش حضور در مسابقات لیگ کشوری نیز تیم بانوان در مسابقات یزد درخشش خوبی داشت که به زودی به استان گلستان اعزام خواهند شد که انتظار می‌رود در این رقابت‌ها نیز خوش بدرخشد.
وی با اشاره به راه‌اندازی لیگ دسته یک آقایان در فدارسیون اسکواش بیان داشت: به دلیل عدم حضور تیم آقایان استان در مسابقات لیگ برتر به علت بالا بودن هزینه‌های حضور در لیگ برتر و نبود اسپانسر در این زمینه امسال یک تیم در بخش آقایان در مسابقات لیگ دسته یک حضور خواهد داشت که با توجه به پتانسیل بسیار بالای ورزشکاران پیش‌بینی می‌‌شود به جایگاه خوبی در کشور دست پیدا کنیم.
رئیس هیئت اسکواش استان مرکزی وحید فتحی، امیر لطیفی، علی روغنی، مهدی فتحی را از ورزشکاران مطرح استان در سطح کشور نام برد و ادامه داد: بدون شک تیم استان با در اختیار داشتن این ورزشکاران در لیگ دسته یک جزء تیم‌های صاحب‌نام کشور خواهد شد.
خاکباز گفت: متاسفانه به دلیل عدم تمایل بخش صنعت به سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش میزان حمایت صنعتگران از رشته‌های ورزشی به ویژه رشته ناشناخته اسکواش بسیار کمرنگ است.
وی با بیان اینکه هیئت اسکواش استان خود را محدود به برنامه‌های فدارسیون نخواهد کرد، ادامه داد: هیئت اسکواش تفکر فرا استانی و فرا ملی دارد و خود را محدود به برنامه‌ریزی‌های فدراسیون نخواهد کرد.
رئیس هیئت اسکواش استان مرکزی اظهار داشت: در سال گذشته این هیئت طرح استعدادیابی سنین شش تا چهارده سال را به مرحله اجرا گذاشت که به دلیل رایگان بودن طرح بیش از 60 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که در مجموع در دو بخش دختران و پسران 13 استعداد برتر شناسایی شد.
خاکبار افزود: هیئت اسکواش استان از بهمن‌ماه سال گذشته تا خردادماه امسال رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داد.
وی همچنین از تعامل بسیار خوب اداره کل تربیت‌بدنی استان با این هیئت قدردانی کرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول