اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تیم‌های ملی فدراسیون اسکواش:

اجرای طرح الماس در اسکواش ایران

خبرگزاری فارس: مدیر تیم‌های ملی فدراسیون اسکواش از اجرای طرح استعدادیابی الماس در اسکواش ایران خبر داد و گفت: این طرح می‌تواند قهرمانان زیادی در این رشته تربیت کند.

اجرای طرح الماس در اسکواش ایران
علیرضا سنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت سرمایه‌گذاری و آموزش تیم‌های پایه را بسیار مهم دانست.
وی درباره کارکرد طرح الماس اظهار داشت: این طرح در راستای شناسایی استعدادهای ورزش اسکواش است.
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون اسکواش با اشاره به استفاده افراد از امکانات آموزشی تیم ملی در مسابقات، عنوان کرد: تعداد افراد محدود است و می‌توانیم حدود هفت و یا هشت نفر را به پانسیون دعوت کنیم و از آنجا که تعداد زیادی از بازیکنان استان‌ها در این مسابقات حضور دارند و هیئت‌ها بهترین بازیکنان خود را به مسابقات اعزام می‌کنند ما نیز فرصت را غنیمت می‌شماریم و از بازیکنان زیر 13 سال تست می‌گیریم.
این مسئول درباره ایجاد پانسیون افزود: پانسیون تنها در تهران نیست و تعداد افراد مستعد بستگی به استانی دارد که میزبان این پانسیون می‌شوند تلاش ما این است که برنامه‌های مختلف ورزشی را در استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار و از مرکزیت هر شهری جلوگیری کنیم.
سنایی ادامه داد: در این راستا پس از برگشت به تهران و بررسی‌های لازم یکی از استان‌ها به عنوان میزبان پانسیون‌های بازیکنان انتخاب می‌شوند مانند پانسیونی در گرگان برای بانوان اسکواش‌باز که به میزبانی هیئت اسکواش این استان برگزار شد.
وی درباره توجه بیشتر به بازیکنان رده‌های پایین‌تر، ابراز داشت: بازیکن زیر 13 سال که وارد دنیای حرفه‌ای می‌شود باید به سطح مشخصی از بازی‌ها رسیده باشد، ولی در ایران این سطح پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی است بنابراین باید تلاش کنیم تا بچه‌های زیر 13 سال و تیم‌های پایه را به این سطح برسانیم و تا وقتی بازیکن به سن 13 سالگی برسد باید به استانداردهای لازم در این رشته ورزشی رسیده باشد و با توانمندی بیشتری وارد دنیای حرفه‌ای شود.
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون اسکواش تصریح کرد: به هیچ عنوان افرادی که از این تست موفق بیرون آیند و به پانسیون دعوت شوند جزو تیم ملی نیستند و با ابن کار فرصتی به آنها داده می‌شود تا در برنامه‌های آموزشی یک پانسیون شرکت کنند و برای حضور در تیم ملی اگر شایسته باشند باید مسابقه انتخابی دهند.
وی با بیان اینکه در گذشته بازیکنان با استانداردهای آسیا و دنیا فاصله داشتند، ابراز داشت: در حال حاضر این فاصله کاهش یافته و در مدت چند سال اخیر توانستیم تا حدی خودمان را رشد دهیم و اکنون سهیل شاملی نفر چهارم آسیا، علیرضا شاملی نفر یازدهم آسیا و عرفان جمشیدی نفر نخست پینت آسیا است.
به گفته سنایی، سوگل ثمودی نیز نخستین بانوی ایرانی اسکواش است که توانست در مسابقات برون مرزی حریفان خود را شکست دهد و به مقام ششم آسیا برسد.
این مسئول با اشاره به اینکه در فدراسیون‌های قبلی کار پایه‌ای و بنیادی صورت نگرفته است، اذعان داشت: به همین دلیل ما پشتیبان و جایگزینی برای بازیکنان موفق خود نداریم.
مربی تیم‌های ملی فدراسیون اسکواش، سرمایه‌گذاری و شناسایی استعدادهای این رشته را موجب تربیت قهرمانانی برای آینده اسکواش دانست.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول