اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکواش خبر داد:

جذب مربی خارجی برای اسکواش مازندران و گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون اسکواش از جذب مربی خارجی برای اسکواش گیلان و مازندران خبر داد.

جذب مربی خارجی برای اسکواش مازندران و گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسعود سلیمانی شامگاه یکشنبه در مجمع عمومی هیئت اسکواش مازندران بیان داشت: در حال حاضر 17 سال از تاسیس اسکواش در کشور می‌گذرد و در این مدت من به عنوان چهارمین رئیس در این فدراسیون فعالیت می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: در شش ماهی که در خدمت این فدراسیون هستم، این رشته ورزشی در بین ورزشکاران توسعه و رشد بسیار خوبی کرد و مسئولان فدراسیون را برای کسب مدال در رقابت‌های مختلف برون‌مرزی امیدوار کرد. 
رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به اینکه در سال گذشته ورزشکاران سازمان‌یافته این رشته 4 هزار و 750 نفر بودند، افزود: در مدت این ورزش استقبال خوبی در استان‌های کشور شده و فقط در استان گلستان هم اکنون بیش از 15 هز ار نفر فعالیت دارند.
 
* اسکواش مازندران یکی از 5 هیئت برتر
وی هیئت اسکواش مازندران را یکی از پنج هیئت برتر کشور نام برد و تصریح کرد: با توجه به اعتبارات و امکانات اندک در مازندران، این هیئت توانسته پیشرفت بسیار خوبی در کشور داشته باشد.
رئیس فدراسیون اسکواش در ادامه با خاطرنشان کردن این نکته که درگذشته به این رشته ورزشی زیاد توجه نمی‌شد، متذکر شد: در حال حاضر در هر 31 استان کشور این رشته ورزشی فعالی دارد و در بیش از 80 شهر نیز مربیان به آموزش اسکواش مشغول هستند.
سلیمانی گفت: مسئولان هیئت اسکواش مازندران وظیفه سنگینی دارد، زیرا این هیئت در بین دو هیئت برتر اسکواش کشور یعنی گلستان و گیلان قرار گرفته و برای اینکه این هیئت از این دو استان عقب نیافتد باید هر چه سریع‌تر مسئولان استان چاره‌ای بیاندیشند.
 
* مربی خارجی برای اسکواش گیلان و مازندران
وی اضافه کرد: هیئت اسکواش مازندران یک مثلث و همکاری همه‌جانبه با فدراسیون و اداره کل ورزش برای پیشرفت و توسعه این رشته ورزشی ارائه کرده است.   
رئیس فدراسیون اسکواش در ادامه از حضور مربی خارجی در مازندران خبر داد و بیان داشت: در آینده نزدیک با اختصاص بودجه کافی خانه اسکواش مازندران به بهره‌برداری می‌رسد و به همین منظور حضور مربی بزرگ خارجی در استان الزامی است.
سلیمانی گفت: با دو مربی بزرگ  زن و مرد خارجی مذاکرات انجام دادیم و قرار شد این دو مربی 15 روز در ساری و 15 روز در رشت به آموزش علاقمندان بپردازند.
 
* ساری میزبان تورنمنت بین المللی اسکواش می‌شود
وی همچنین از میزبانی مازندران در یکی از تورنمنت‌های بین المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها مشکل هیئت استان افتتاح خانه اختصاصی اسکواش است که با افتتاح این سالن ساری را میزبان تورنمنت بین المللی اسکواش خواهیم کرد.
رئیس فدراسیون اسکواش، این ورزش را یکی از فدراسیون‌های برتر کشور با توجه به قدمت چند ساله عنوان کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی اصولی و همکاری دیگر مسئولان هیئت‌ها می‌توانیم بهتر از گذشته شویم.
 
* داشتن 200 شهر اسکواشی در کشور
وی مهم‌ترین برنامه فدراسیون اسکواش را برگزاری لیگ پویا، طرح الماس و داشتن 200 شهر اسکواشی در کشور عنوان کرد و گفت: با برگزاری لیگ منظم و منسجم از دل همین لیگ بازیکنان نخبه و تیم‌های ملی مشخص می‌شوند.
سلیمانی از حضور چهار تیم از مازندران در لیگ اسکواش آقایان و بانوان کشور خبر داد و تصریح کرد: جای تشکر از مسئولان هیئت استان دارد که با کمترین امکانات در جایگاه بسیار خوبی در کشور قرار گرفته است.
به گزارش فارس، در مجمع عمومی هیئت اسکواش مازندران برای انتخاب رئیس هیئت که با حضور اعضای مجمع در ساری برگزار شد سید اسماعیل احمدی با اخذ 10 رای بار دیگر به عنوان رئیس هیئت اسکواش مازندران منصوب شد.    
در این مجمع حسین اسماعیلی دیگر کاندیدای این مجمع، 8 رای کسب کرد.
انتهای پیام/ن10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول