اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام فدراسیون اسکواش خبر داد:

توسعه اسکواش در 200 شهر ایران

خبرگزاری فارس: قائم مقام فدراسیون اسکواش ایران گفت: امسال توسعه رشته ورزشی اسکواش در 200 شهر ایران در فدراسیون کشور هدف‌گذاری شده است.

توسعه اسکواش در 200 شهر ایران
کسری غفوری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره برنامه‌های حمایتی فدراسیون از هیئت‌های استانی اظهار داشت: تمام فدراسیون‌های ورزشی و اداره‌های ورزشی و هیئت‌ها دچار مشکل مالی هستند.
وی با بیان اینکه از پایان سال گذشته تا امروز تنها یک بار از طرف سازمان ترییت بدنی بحث مالی داشتیم، افزود: در آن زمان وزیر ورزش و جوانان انتخاب نشده بود و از سال 90 تاکنون چهار مسابقه بین‌المللی را برگزار کردیم که 70 هزار دلار برای فدراسیون هزینه داشته است.
قائم مقام فدراسیون اسکواش با تصریح بر اینکه ما شرمنده هیئت‌های استانی هستیم، اذعان داشت: اگر نتوانسته‌ایم در بخش مالی به آنها کمک کنیم، در بخش تجهیزات، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات با هیئت‌ها همراه بوده‌ایم و اگر وضعیت مالی فدراسیون بهتر شود اولویت کار فدراسیون حمایت مالی از هیئت‌ها است.
وی درباره برنامه‌های فدراسیون اسکواش در سال جاری عنوان داشت: سال گذشته طرح نخبه‌یابی را آغاز کردیم که موفقیت‌آمیز بوده است.
غفوری نتیجه این طرح را شناسایی و جذب یک‌هزار و 300 نوجوان و نونهال مستعد در اسکواش دانست و تصریح کرد: امسال نیز طرح تکمیلی این طرح با همکاری تیم ملی با عنوان طرح «الماس» و «قهرمان ملی» ارائه شده است.
وی ادامه داد: این طرح زیر نظر مربیان تیم‌های ملی و مربیان پاکستانی انجام می‌شود تا نفرات مستعد برای حضور به پانسیون نونهالان و نوجوانان تیم‌های ملی انتخاب شوند.
این مسئول برگزاری لیگ برتر در بخش آقایان با هشت تیم و بانوان شش تیم را از دیگر برنامه‌های فدراسیون عنوان کرد و افزود: این برنامه در حال اجراست.
وی برنامه‌ریزی و اجرای لیگ دسته یک و لیگ اسکواش‌باز ایرانی را از دیگر فعالیت‌های فدراسیون ذکر کرد.
غفوری با اشاره به فعالیت کمیته توسعه فدراسیون یادآور شد: رسیدن به 200 شهر اسکواشی در ایران از برنامه‌های دیگر این فدراسیون در سال جاری است و در این راستا امکانات و تجهیزات را خریداری کرده و به بحث آموزش بها داده‌ایم زیرا اسکواش ورزش پرتحرک و مفرحی است و می‌تواند یکی از برنامه‌های مناسب برای پر کردن اوقات فراغت باشد و از نظر قهرمانی نیز ادامه یابد.
وی، افزایش بیمه شدگان در رشته اسکواش را از 5 هزار نفر به 14 هزار نفر اعلام کرد و ابراز داشت: این امر نشانه معرفی بیشتر ورزش اسکواش و توسعه آن است.
رئیس فدراسیون اسکواش ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات مالی نیز که گریبان تمام فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون اسکواش را گرفته است هر چه سریع‌تر برطرف شود و هیئت‌های استانی ارتقا یابند.
مسابقات قهرمانی اسکواش به میزبانی گیلان از 23 شهریور جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت آغاز شد و عصر امروز به پایان می‌رسد.
در این دوره از مسابقات 20 تیم از سراسر کشور در رده‌های سنی زیر 19 سال، زیر 17 سال، زیر 15 سال و زیر 13 سال با هم رقابت می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول