اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون اسکواش ایران:

کمبود مالی مشکل مهم هیئت‌های اسکواش است

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون اسکواش ایران گفت: کمبود مالی مهم‌ترین مشکل هیئت‌های اسکواش کشور است.

کمبود مالی مشکل مهم هیئت‌های اسکواش است
بابک فقیر در حاشیه مراسم پایانی مسابقات اسکواش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره وضعیت هیئت‌‌های اسکواش استان‌ها اظهار داشت: دو سال قبل قرار بود که تمام استان‌های کشور دارای هیئت اسکواش شوند که این امر محقق شد و در حال حاضر به جز بوشهر، همه دارای هیئت اسکواش هستند.
وی با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها از قبل در اسکواش فعال بودند، افزود: مازندران، گلستان، خراسان رضوی، یزد و کیش با توجه به امکانات و ثبات مدیریتی که داشتند توانستند به خوی کار کنند.
این مسئول، با بیان اینکه تاکنون حدود 30 سفر استانی برای بررسی وضعیت هیئت‌های ورزشی صورت گرفته است، اذعان داشت: در 90 درصد این سفرها رئیس فدراسیون حضور داشته است.
وی، کمبود مالی را مهم‌ترین مشکلات هیئت‌های استانی ذکر کرد و عنوان داشت: در استان‌ها استعدادهای خوبی در زمینه اسکواش وجود دارند که باید پرورش یابند.
فقیر، طولانی شدن برخی اقدام‌های مربوطه را از دیگر مشکلات هیئت‌های استانی بیان کرد و ابراز داشت: سالن اسکواش گیلان از سال 82 کلنگ خورد و حدود پنج تا شش سال طول کشید تا افتتاح شود.
وی با تصریح بر اینکه گیلان تنها شهر رشت نیست، خاطرنشان کرد: سالن اسکواش‌سازی این استان حدود دو سال معطل یک سری امکانات است.
سرمربی پاکستانی اسکواش ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت برگزاری مسابقات اسکواش در این استان را ارزشمند خواند.
امجدخان با ابراز رضایت از حضور بازیکنان در این رقابت‌ها بیان داشت: اگر چه ساماندهی این افراد در یک مسابقات کشوری سخت است ولی استقبال از این رقابت‌ها بسیار خوب بوده است.
این مربی پاکستانی اسکواش، برگزاری مسابقات تیمی را خوب دانست و تصریح کرد: برای شناسایی استعدادها مسابقات انفرادی بهتر است زیرا در رقابت‌های انفرادی شایستگی‌های فردی در پایان مسابقات کاملا مشخص می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح نخبه‌یابی در اسکواش ایران خاطرنشان کرد: بنده به همراه تیم‌های ملی فدراسیون اسکواش بازی‌ها را تماشا کردم و استعدادهای خوبی در رده‌های سنی این مسابقات وجود دارند و ما با انجام تست ورزشی چند نفر از بازیکنان مستعد را شناسایی کردیم.
رئیس هیئت اسکواش استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت طرح استعدادیابی را موجب ارتقای اسکواش دانست و گفت: شناسایی استعدادها بسیار مهم است.
علی‌اکبر حجری با اشاره به اینکه پیکره اسکواش در رده نونهالان و نوجوانان رشد پیدا کرده است، اذعان داشت: در راستای اجرای طرح نخبگان در استان فارس یک نفر از بازیکنان اسکواش توانست به تیم ملی راه پیدا کند.
وی به برگزاری مسابقات اسکواش در گیلان اشاره کرد و افزود: مسابقات خوبی بود و بازیکنان تیم‌ها افتخارآفرینی کردند.
این مسئول، برطرف کردن مشکلات مالی را از خواسته‌های مهم هیئت‌ها دانست و تصریح کرد: اگر طرح‌های زودبازده در زمینه ساخت سالن‌های ورزشی نیز فعال شوند و کمیته‌ای در همین راستا در فدراسیون تشکیل شود می‌توان مدت زمان انجام پروژه‌ها را کاهش داد.
وی متذکر شد: پس از هفت سال از تاسیس رشته اسکواش در استان فارس به تازگی کلنگ ساخت سالن اسکواش بین‌المللی به زمین زده شد که امیدواریم زودتر به انجام برسد تا ما نیز بتوانیم در جنوب کشور میزبان مسابقات بین‌المللی اسکواش باشیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول