اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

حضور هر گردشگر 96 فرصت شغلی ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: حضور یک گردشگر در هر استان می‌تواند 32 فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و 64 فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد کند.

حضور هر گردشگر 96 فرصت شغلی ایجاد می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن کوشش‌تبار پیش ازظهر امروز در همایش نقش صنعت در اقتصاد شهری در شهرکرد اظهار داشت: برهمین اساس مدیریت شهری بهترین بستر برای توسعه صنعت گردشگری است.
وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا مطرح است، گفت: این صنعت علاوه بر اشتغالزایی باعث تحصیل ارز، تامین آرامش، توزیع عادلانه ثروت و تبادل فرهنگ‌ها می‌شود.
کوشش تبار با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک این صنعت به مهم‌ترین شاخص اقتصادی هر کشور تبدیل خواهد شد، گفت: نفت روزی تمام می‌شود اما آثار تاریخی، منابع طبیعی، کوه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، دشت‌های وسیع، گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری سال‌های به مراتب بیشتری دوام می‌آورند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: برای گسترش توریسم باید استراتژی‌های اساسی تدوین شود، این امر تنها با شناخت کامل موانع موجود و ارائه راهکارها برای از میان برداشتن آن موانع، میسر نمی‌شود.
وی ادامه داد: باید در نظر داشت که توسعه جهانگردی نباید منجر به از بین رفتن بخش‌های ضروری دیگر توسعه در زمینه کشاورزی و یا باعث تخریب محیط زیست و مواریث فرهنگی شود.
کوشش تبار با بیان اینکه ایران یکی از چهار تمدن بزرگ دنیاست، گفت: زمانی پیکره تمدن دنیا را می‎بینیم شاهد این هستیم که ایران یکی از چهار پایه صندلی تمدن دنیا محسوب می‎شود که این جایگاه می‎طلبد تا مسئولان در امر توسعه گردشگری در این کشور بیش از پیش کوشا باشند.
وی اضافه کرد: در تعریف عمومی گردشگر به لحاظ اقتصادی به کسی گفته می‎شود  که هزینه را برای مدتی ماندن در جایی بپردازد، علم اقتصاد دنیا به این حقیقت رسیده است سوق دادن مطالعات به سمت درآمد باید با اولویت‌بندی گردشگری باشد.
سمینار نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد شهری با حضور شهرداران مراکز استان‌های کشور از امروز 16 شهریورماه به‌مدت دو روز در شهرکرد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول