اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان‌:

فعالیت 165 کانون فرهنگی و هنری در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از فعالیت 165 کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان خبر داد.

فعالیت 165 کانون فرهنگی و هنری در زنجان
مرتضی مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مراسم اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که در 163 کانون از اول تیرماه تشکیل شده بود، عصر روز چهارشنبه با حضور مرتضی طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان در زنجان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و کشف استعدادهای اعضای کانون‌ها از اهداف برپایی این دوره است، یادآور شد: این کلاس‌ها در رشته‌های احکام، قرآن، مهارت‌های زندگی، کلاس‌های ورزشی و هنری برگزار شد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، حفظ و قرائت قرآن کریم را از دیگر دوره‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد و افزود: کلاس‌های کامپیوتر، هنرهای رزمی، آموزش خیاطی، بافندگی، سرمه‌دوزی و گلدوزی از دیگر کلاس‌های برگزار شده در ایام تابستان برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری بود.
وی با بیان اینکه 165 کانون زیر نظر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 15 هزار و 600 نفر در دوره‌های مختلف اوقات فراغت تابستان استفاده کردند.
مقدمی به تشکیل جلسه ستاد دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور مدیران مسئول کانون‌های مساجد و 16 تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی فردا در محل فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار می‌شود.
وی به نشست معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره قرآنی مدهامتان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این جلسه در زمینه هماهنگی برنامه‌های مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان که آبان امسال در زنجان برگزار می‌شود، تشکیل می‌شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه هفتمین مرحله کشوری جشنواره بزرگ جوانان مساجد در رشته قرآن و نهج‌البلاغه، با عنوان «مدهامتان» به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در آبان‌ ماه سال ‌جاری و با بیش از 300 قاری و حامل قرآنی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: شناسایی و استعدادیابی جوانان مسجد ‌محور در رشته‌های قرآن و نهج‌البلاغه، تقویت شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآنی، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و علوی در بین جوانان، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و کشف و شناسایی استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، از اهداف اصلی این جشنواره است.
مقدمی خاطر‌نشان کرد: مرحله استانی این جشنواره برای افراد زیر 16 سال است و 11 شهریورماه برگزار می‌شود و در پایان، پنج نفر به‌عنوان افراد برگزیده به جشنواره راه می‌یابند.
وی یادآور شد: در مرحله کشوری جشنواره‌ که مختص برادران بالای 16 سال است، از هر رشته یک نفر شرکت‌کننده خواهیم داشت و برای استان‌هایی که بالای 500 کانون فرهنگی دارند، امکان شرکت دو نفر از هر کانون برای آنها فراهم است.
 سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: این جشنواره در پنج بخش حفظ، شامل 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن‌کریم، قرائت، تفسیر، ترتیل و اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.
 وی افزود: در این جشنواره 20 داور بین‌المللی برای داوری بخش‌های مختلف حضور دارند.
مقدمی همچنین از راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی جشنواره مدهامتان به نشانی www.modhamatan.ir  خبرداد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در هفته دفاع مقدس ابراز داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا، غباروبی مزار شهدا، دیدار با فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزاری جلسات خاطره‌گویی، تجلیل از سرداران دوران دفاع مقدس استان و برپایی نمایشگاه‌های مختلف را از سوی کانون‌های مختلف این دبیرخانه اعلام کرد و گفت: کانون‌های مختلف زیر نظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برنامه‌های مختلفی  برگزار می‌شود.
گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ظهر روز چهارشنبه در محل اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
در این مراسم از زحمات امرالله حسنی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که به مدت شش سال تصدی دبیرخانه مساجد استان زنجان را بر عهده داشت، تقدیر و مرتضی مقدمی به عنوان مسئول دبیرخانه معرفی می‌شود.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول