اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علاوه بر تفسیر احادیث؛

مدیریت اجتماعی برای روحانیان مساجد ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: روحانی یک مسجد زمانی موفق است که علاوه بر تفسیر احادیث و معارف اسلامی از مدیریت اجتماعی نیز برخوردار باشد.

مدیریت اجتماعی برای روحانیان مساجد ضروری است
حجت الاسلام محمد رضا صالحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  اصفهان اظهار داشت: باز بودن درب مساجد به دلیل مشکلات موجود هنوز اجرایی نشده و فقط مساجدی که در بازارها یا مکان‌های پر رفت ‌و آمد و واجد شرایط هستند، قابل اجرا است.
وی بیان داشت: باز بودن درب مساجد قبل از اذان ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشا به دستور رهبر معظم انقلاب به مراکز رسیدگی به امور مساجد ابلاغ شده ولی به دلیل برخی مشکلات به مرحله اجرا نرسیده است.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان باز بودن درب مساجد به غیر از زمان اقامه نمازه‌های واجب را  مستلزم داشتن شرایطی دانست و اضافه کرد: این اقدام با جدا کردن مساجد به مساجد فعال و نیمه فعال ممکن است که البته  یکی از نمشکلات داشتن تمکن مالی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: داشتن دو یا سه خدام در مساجد ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانند در چند شیفت در صورت اجرای طرح باز بودن درب مساجد از مسجد مراقبت کنند.  
صالحیان با اشاره به آفاتی که مساجد را تهدید می‌کند، افزود: چنانچه متولیان یا مدیران مساجد نقش خود را به خوبی ایفا نکند یا روحانی به عنوان نقش نخست موفق نباشد از مهم‌ترین این آفت‌ها است.
وی گفت: روحانی یک مسجد باید محله محور باشد و تا 40 خانه اطراف مسجد را مدیریت کند و با اطلاع از مشکلات آنها درصدد رفع آن باشد.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان ادامه داد: روحانی یک مسجد باید علاوه بر تفسیر احادیث و معارف اسلامی از مدیریت اجتماعی نیز برخوردار باشد و به غیر از آن با تسلط بر روان‌شناسی و مردم شناسی به مردم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه مساجد باید محل آرامش باشد، بیان داشت: برای رسیدن به معنویت وجود آرامش لازم است و گرفتن مراسم ترحیم و با کفش به مساجد وارد شدن با این مسئله منافات دارد.
صالحیان عدم تخصص هیئت امنای مساجد را از دیگر آفات برشمرد و اظهار داشت: وجود افراد متخصص در فرهنگ تبلیغ دینی و همچنین سطح فرهنگی و علمی بالا در اداره امور مساجد لازم به نظر می‌ر‌سد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول