اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

مساجد نیازمند سرمایه‌گذاری‌ هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاریهای لازم که در مراکز آموزشی و دانشگاهی شده، در مساجد نشده و مساجد ما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند.

مساجد نیازمند سرمایه‌گذاری‌ هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی بعداز ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره مسجد و سلامت اجتماعی در سنندج، با اشاره به اینکه مساجد اکنون امکانات و جاذبه لازم را برای جذب مردم به ویژه نسل جوان ندارند، اظهار داشت: باید روی مساجد بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا جلو بسیاری از مشکلات و معضلات در جامعه گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به نقش و کارکرد مساجد در جلوگیری از وقوع جرم و بروز ناهنجاریهای اجتماعی، بیان داشت: متاسفانه اهمیت زیادی به مساجد داده نشده و به همین دلیل مساجد ما محوریت لازم را ندارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش آموزش دانشگاهی نیز یکی از نیازهای ضروری است، گفت: باید به مساجد بیش از این اهمیت داد و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در راستای افزایش سطح اثرگذاری آن انجام دهیم.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه دامنه نفوذ و تاثیرگذاری مساجد و روحانیون را بیشتر از دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: باید بر روی مساجد و روحانیون بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم و امکانات بیشتری در اختیار روحانیون و مساجد قرار دهیم.
وی در ادامه با انتقاد بر اینکه بر روی اندیشه و افکار جوانان چه در دانشگاه و چه در سطح مساجد آن طور که باید سرمایه‌گذاری نشده، اظهار داشت: در دانشگاه‌ها و مساجد باید بر روی فکر و معنویت افراد کار شود تا بتوان افرادی معنوی و مقید به آداب اسلامی تربیت کرد.
نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مسجد و سلامت اجتماعی در کردستان، افزود: این فکر باید در سطح ملی و جهانی مطرح و کارکردهای مسجد برای عموم مردم تبیین شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان و تاکید رهبر معظم انقلاب به این موضوع، بیان داشت: برگزاری چنین جشنواره‌های فرهنگی در کردستان با توجه به زمینه‌ها و استعدادهای فرهنگی موجود در آن میتواند تاثیرات بسزایی داشته باشد.
وی به وجود بیش از دو هزار مسجد در کردستان اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت به منظور احیای کارکرد مسجد نیازی ضروری است.
نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان به نقش محوری مسجد در بازیابی حس انسانی و بازگشت به خویشتن خویش اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند مکان و زمان‌هایی را برای بازگشت انسان به سوی خود و کنترل وی قرار داده که مسجد و ماه مبارک رمضان بهترین مکان و زمان برای این فرصت‌هاست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول