اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کردستان:

مساجد همواره مرکز جنبش‌های اسلامی بوده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره مرکز جنبش‌های بزرگ اسلامی بوده‌اند.

مساجد همواره مرکز جنبش‌های اسلامی بوده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج اسماعیل رستمی صبح امروز در همایش توجیهی و کارگاه آموزشی هیئت امناء و ائمه جماعت مساجد و اماکن متبرکه سنندج در مرکز بزرگ غرب کشور، با تبریک هفته دولت به خدمتگزاران و بزرگ‌مردان این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر وجود 207 مسجد در سنندج را یکی از نمادهای جامعه اسلامی مطرح کرد و اظهار داشت: مسجد از زمان هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه پایه‌گذاری شد و از همان زمان تاکنون همواره منشأ‌ آثار و برکات معنوی و پویایی جوامع بوده است.
وی تصریح کرد: پیامبر (ص) از همان ابتدا بدو ورود به مدینه با پایه‌گذاری مسجد به عنوان نخستین مسجد مسلمانان منشأ حرکت و جنبش‌های اسلامی و محل پرورش بزرگان و مجاهدان و اصحاب راستین بوده است.
رستمی افزود: در بعضی ادوار تاریخی حاکمان مستبد مانع رونق و شکوفایی مساجد می‌شدند و از تجمع و گردهمایی‌های مردم و اقامه نماز و فعالیت‌های مذهبی جلوگیری می‌کردند.
به گفته وی امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی از همان آغاز انقلاب با تشکیل نهضت اسلامی درصدد احیای ارزش‌ها و اصول اسلامی برآمدند و مسجد  به عنوان اولین سنگر محل مبارزات انقلاب اسلامی واقع شد.
 رستمی اظهار کرد: در دوران خفقان حکومت‌های دیکتاتوری مساجد پلمب می‌شدند و از ورود مردم به مساجد ممانعت به عمل می‌آوردند، اما در عصر حاضر با سقوط دیکتاتورها مساجد جایگاه از دست‌رفته خود را به دست آورده و به عنوان پایگاه امت اسلامی پایدار خواهد ماند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان خطاب به خادمان و هیئت امنا مساجد خدمت در مسجد را با افتخارترین خدمت‌ها عنوان کرد و افزود: مسجد جایگاه بیداری مسلمانان است.
رستمی در توصیف ویژگی‌های خادمان و هیئت امنا مسجد، گفت: خادمان مسجد افزون بر اعتقاد راسخ قلبی به خدا و اقامه نماز مکلف به ادای فریضه اجتماعی زکات هستند.
وی تصریح کرد: هیئت امنای مساجد با تکیه بر شناخت از جایگاه خود، صیانت از مسجد را بر عهده دارند.
رستمی تصریح کرد: مسجدی که آباد نباشد و مردم در آن نماز نخوانند، عالمی که مردم از علم او بی‌بهره باشند و قرآنی که تلاوت نشود، در روز قیامت علیه ما شهادت می‌دهد و مسلمانان در مقابل آن باید پاسخگو باشند.
وی خطاب به خادمان و هیئت امناء مسجد گفت: صیانت از مسجد و ارزش‌های الهی در پیشگاه پروردگار اجر معنوی زیادی دارد و تخلف خادمان از مسئولیت در مقابل خدا گناهی نابخشودنی است.
رستمی در ادامه نظارت هیئت امنا بر مساجد را کاری دشوار توصیف کرد و گفت: افراد سودجو که اجاره موقوفه‌ها را پرداخت نمی‌کنند، افرادی متخلفند و اوقاف در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.
وی با بیان اینکه 200 پرونده قضایی با 40 پرسنل در مراجع قضایی استان وجود دارد که باید رسیدگی شود، افزود: سال گذشته 8 میلیارد تومان برای عمران و آبادانی اماکن متبرکه هزینه شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول