اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد سرایان خبر داد:

فعالیت 18 کانون فرهنگی مساجد در سرایان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان از فعالیت 18 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان سرایان خبر داد.

فعالیت 18 کانون فرهنگی مساجد در سرایان
حسین یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر یک باب کانون آگهی و تبلیغات و یک باب چاپخانه نیز در شهرستان سرایان در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به برنامه‌های ارشاد برای شناسایی و استعدادهای هنرمندان گفت: تاکنون دو مرحله فراخوان هنرمندان انجام شده است که پس از شناسایی مراحل مقدماتی اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزش هنری در برخی رشته‌ها کرده‌ایم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان افزود: قرار است با آغاز فصل جدید تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها فراخوان سوم و شناسایی دوره جدید هنرمندان را آغاز کنیم.
یزدان‌پناه با اشاره به فعالیت گروه‌های موسیقی سنتی در شهرستان سرایان ادامه داد: در حال حاضر ورود هفت گروه سنتی در سرایان در حال فعالیت هستند.
وی یادآور شد: با آغاز دور جدید آموزش هنر موسیقی در شهرستان و ساماندهی این گروه‌ها قصد داریم تا مقدمات فراهم آوردن زمینه تولید موسیقی را فراهم کنیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های ارشاد برای مطبوعات و خبرنگاران چیست، گفت: در روز خبرنگار مطابق سال‌های گذشته اقدام به تجلیل از خبرنگاران کردیم.
یزدان‌پناه ادامه داد: قصد داریم با کمک روابط عمومی فرمانداری شهرستان و همراهی و مساعدت معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نمایندگان خبرگزاری‌ها را فعال و برای خبرگزاری‌های غیر فعال در شهرستان نماینده جذب کنیم.
وی یادآور شد: این اداره سعی دارد تا با ارائه آموزش‌هایی که برنامه‌ریزی شده است زمینه توسعه فرهنگ اطلاع‌رسانی را در سطح شهرستان فراهم کند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان از محل صندوق اعتباری نویسندگان گفت: در حال حاضر دو نفر از محل این صندوق بیمه شده‌اند.
یزدان‌پناه با اشاره به فعالیت‌های بخش تئاتر گفت: در حال حاضر تعداد 35 هنرمند تئاتر در شهرستان شناسایی شده‌اند.
وی تصریح کرد: از این میان حدود 20 نفر فعال هستند که با آغاز دوره‌های هنری آموزش تئاتر در دوره‌ها شرکت کرده‌اند و زمینه برای شرکت دو گروه در جشنواره تئاتر استانی که مهرماه سال جاری در فردوس برگزار می‌شود فراهم شده است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان با اشاره به فعالیت‌های ارشاد در سال جاری یادآور شد: به حول و قوه الهی در نظر داریم تا با تمرکز بر فعالیت‌های هنری که به صورت تخصصی انجام می‌شود زمینه فعال شدن این بخش را فراهم آوریم و با برنامه‌ریزی روی مشکلات عمده فرهنگی گام‌های موثری در این زمینه برداریم.
یزدان‌پناه افزود: در پنج ماه نخست امسال با برگزاری بیش از 50 برنامه فرهنگی هنری فضای مناسبی بر روی حوزه فرهنگ و هنر به وجود آمده است.
وی اجرای موسقیی، تئاتر، محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی هنری، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی و تقویت و و فعال ساختن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره در پنج ماه نخست امسال عنوان کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول