اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل؛

25 درصد مساجد کشور مجهز به کانون می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: در برنامه‌ریزی پنجم توسعه کشور 25 درصد مساجد کشور باید مجهز به کانون‌های فرهنگی هنری شود.

25 درصد مساجد کشور  مجهز به کانون می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید سعادتی صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان مساجد در شهرستان نمین هدف از شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری را رونق دادن به مساجد و جذب جوانان برای اجرای برنامه‌های متنوع اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: ‌در برنامه‌ریزی پنجم توسعه کشور 25 درصد مساجد کشور باید مجهز به کانون‌های فرهنگی هنری شود که به تبع آن مساجد استان اردبیل نیز به این کانون‌ها تجهیز می‌شوند.
وی اشاعه فرهنگ قرآنی و معنوی را در جامعه با محوریت مسجد وظیفه‌ اصلی و سنگین همه مسئولان بر‌شمرد و تصریح کرد: ‌اگر تربیت نسل آینده حول دو محور قرآن و مسجد اتفاق بیفتد آینده نظام ما تضمین شده است.
این مسئول بیان داشت: در حال حاضر 9 کانون فرهنگی و هنری در مساجد نمین برپاست که این تعداد تا پایان امسال به 19 کانون افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نمین نیز در این مراسم اظهار داشت: مساجد والاترین کانون تربیت و پرورش و تعالی انسان‌ها در جامعه هستند که تمام خیر و برکت نیز از این محل در جوش و خروش است.
حجت‌الاسلام علی رحیمی بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ماهیت و جایگاه مساجد به عنوان شایسته‌ترین قطب پرورش و تربیت انسان‌ها بهتر و شایسته تبیین و روشنگری شد به طوری که بنیان‌گذار کبیر انقلاب از مساجد به عنوان سنگر‌های بروز و ظهور ارزش‌های اسلامی یاد کردند.
وی با اشاره به اینکه مساجد از دیرباز در اسلام و در بین امت‌های اسلامی دارای ارج و قربی ممتاز و شایسته بود، افزود: مساجد ما امروز به بهترین مکان حضور جوانان برای انجام کارها و فعالیت‌های فرهنگی، معنوی و هنری تبدیل شده به طوری که تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد از برکات انقلاب اسلامی است.
این مسئول یادآور شد و شد:‌ اگر خانواده‌ها تربیت فرزندان خود را به مساجد بسپارند دیگر‌ مشکلی در تربیت شایسته نسل آینده به وجود نمی‌آید بلکه ما هر روز مضاعف‌تر از روز گذشته شاهد تعالی فرزندان این مرز و بوم خواهیم بود.
رحیمی در ادامه به کارکرد دیگر مساجد به عنوان محل گردهمایی و وحدت امت اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مساجد را به گونه‌ای با برنامه‌های کیفی مجهز و مسلح کنیم تا جوان ما با رغبت و اخلاص عمل در مسجد حاضر شده و یاد خدا کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم در پایان این مراسم از 24 نفر فعال مساجد نمین و هیئت امنای نمونه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول