اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 160 مسجد فعال؛

جشنواره پورتال مساجد کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره پورتال مساجد استان کرمان گفت: ‌دومین جشنواره ملی پورتال مساجد استان کرمان در 15 شهریور ماه جاری برگزار می‌شود.

جشنواره پورتال مساجد کرمان برگزار می‌شود
مصطفی عرب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هدایت و حمایت از برنامه‌های پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مستقر در مساجد از مهم‌ترین اهداف امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی و موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در بخش فرهنگی است.
وب افزود: با توجه به لزوم توسعه برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی موسسه با همکاری اداره‌ها و نهادهای ذیربط دومین جشنواره پورتال مساجد کرمان برگزار می‌شود.
عرب‌پور تولید محتوای سالم فرهنگی توسط نیروهای مستقر در مساجد، معرفی دستاوردها و فعالیت‌های مساجد، امکان برقراری ارتباط میان مراکز هدف در راستای شناساندن توانمندی‌های آنها به مسئولان فرهنگی کشور، ایجاد فضای تبلیغی ایجاد رقابت نسبی میان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مساجد و افزایش روحیه نشاط را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
وی استمرار و تقویت برنامه‌های فرهنگی و توسعه پورتال ملی مساجد کشور، انعکاس سریع‌تر درخواست‌ها و تقاضاهای مساجد در زمینه حمایت‌های فرهنگی مسئولان به شکل مستقیم از طریق جایگاه‌های اطلاع‌رسانی مسجد را از دیگر اهداف جشنواره مذکور ذکر کرد.
عرب‌پور خاطرنشان کرد: خبررسانی، اطلاع‌رسانی و شناساندن برنامه‌های مساجد به مردم و معرفی دستاوردها و فعالیت‌های مسجد، ارائه پخش زنده اطلاعات به شکل صوتی و تصویری و ارائه اطلاعات و زندگینامه شهدای مساجد از دیگر اهداف برگزاری جشنواره پورتال مساجد استان کرمان است.
وی تصریح کرد: پورتال ملی مساجد استان کرمان قابل دسترس برای عموم است.
عرب‌پور بیان کرد: در راستای اجرای تحقق اهداف دولت الکترونیک و انجام امور تبلیغی و فعالیت‌های دینی و مذهبی با استفاده از فناوری‌های روز و مورد توجه جوانان و نوجوانان و لزوم استفاده از فناوری‌های اطلاعات و تکنولوژی در ارائه خدمات فرهنگی و دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با ره‌اندازی سیستم یکپارچه پورتال‌های ملی مساجد در کشور، اقدام به واگذاری وب‌سایت و پورتال به مساجد کرده است.
وی با بیان اینکه نخستین جشنواره پورتال‌های ملی مساجد در سال گذشته با حضور 60 مسجد فعال در استان کرمان برگزار شد، اذعان کرد: به 30 مسجد برگزیده سیستم رایانه و جوایز نقدی اهدا شد.
عرب‌پور از برگزاری دومین جشنواره پورتال ملی مساجد استان کرمان در 15 شهریور ماه جاری خبر داد و بیان کرد: این جشنواره به منظور ارزیابی فعالیت‌های مساجد استان کرمان و انتخاب مساجد برتر در محل تالار شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برپا می‌شود.
وی افزود: 160 مسجد فعال در دومین جشنواره پورتال ملی مساجد استان کرمان شرکت می‌کنند که از این تعداد از 60 مسجد برتر تجلیل می‌شود.
عرب‌پور بیان کرد: مساجد دارای رتبه‌های یکم تا پنجم استانی جایزه نقدی و سیستم رایانه، تندیس جشنواره و لوح تقدیر دریافت می‌کنند.
وی گفت: به مساجد دارای رتبه پنجم تا دهم جشنواره نیز لوح تقدیر و تندیس جشنواره و سیستم رایانه اهدا می‌شود.
عرب‌پور تصریح کرد: به مساجد دارای رتبه 15 تا 60 نیز سیستم رایانه برای تجهیز مساجد و راستای انجام امور مربوط به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و جذب مردم به مساجد برای انجام فعالیت‌های اینترنتی و کامپیوتری ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: ارزیابی مساجد استان کرمان به صورت اتوماتیک و سیستمی به صورت مداوم انجام می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول