اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف کاشان خبر داد:

بیمه 290 نفر از خادمان مساجد کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقات و امور خیریه کاشان گفت: بیش از 290 نفر از خادمان مساجد این شهرستان زیرپوشش بیمه تإمین اجتماعی قرار گرفتند.

بیمه 290 نفر از خادمان مساجد کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمد رضا اسماعیل‌پور شنبه‌شب در همایش بزرگ نیروهای فعال مساجد این شهرستان اظهار داشت: هفت درصد از هزینه بیمه تأمین اجتماعی توسط خادمان مساجد و 90 درصد هزینه آن از طریق تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه کاشان و نماینده مقام معظم رهبری در سازمان بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.
وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه خادمانی که توسط مرکز امور رسیدگی مساجد برای زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند باید به صورت تمام وقت در مسجد حضور داشته باشند
رئیس اداره اوقات و امور خیریه کاشان در ادامه از کمک 148 میلیون تومانی به مساجد کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان کمک 75 میلیون تومان توسط کمیته مساجد و 73 میلیون تومان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به مساجد این شهرستان اختصاص داده شده‌است.
وی با اشاره به اختصاص 50 میلیون تومان کمک به مساجد کاشان از محل اعتبارات این شهرستان در سال جاری تصریح کرد: در بودجه سال 90 کشور کمک به مساجد در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا در بودجه‌های استانی به مساجد شهرستان‌ها اختصاص داده شود.
اسماعیل‌پور یادآور شد: از کل بودجه‌های فرهنگی استان اصفهان 10 درصد برای امور مساجد، 18 درصد به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به کانون‌های فرهنگی مساجد و 14 درصد به سازمان تبلیغات اسلامی برای امور هیئت‌های مذهبی و یک درصد به مرکز رسیدگی به امور مساجد اختصاص داده شده‌است‌.
وی برخی از مساجد کاشان را نیازمند اعتبارات عمرانی دانست و گفت: مساجدی که نیازمند اعتبارات مرمت و بازسازی هستند توسط مرکز امور رسیدگی به مساجد کاشان به استان برای جذب اعتبار معرفی شدند. 
به گفته وی کاشان در بخش موقوفات استان اصفهان با 7 هزار و 700 موقوفه در استان اصفهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌است.
رئیس اداره اوقات و امور خیریه کاشان با اشاره به رتبه نخست این اداره در بین دیگر مراکز استان اصفهان گفت: این درحالی است که اداره اوقاف کاشان در بخش درآمدهای سال 89 در رتبه هشتم قرار گرفت. 
وی از هیئت‌های امنای مساجد کاشان خواست تا مردم و دستگاه‌های این شهرستان را به امور وقف توجیه کنند تا نسبت به استفاده وقفیات دقت بیشتری داشته باشند.
اسماعیل‌پور با اشاره به تنوع مخارج حاصل از درآمدهای وقفی در بخش‌های مختلف از جمله روزه‌خوانی، اطعام نیازمندان، معارف دینی گفت: در صورت احیای وقفیات مشکلات جامعه به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.
به گفته وی، برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان بیش از 100 میلیون تومان و برخی از مستاجران اوقاف 20 سال معوقه پرداخت اجاره‌بها دارند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول