اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

بندرخشک در یزد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار یزد گفت: بندر خشک یزد بعد از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی می‌شود.

بندرخشک در یزد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده ‌در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: استان یزد بر‌اساس برنامه پیش می‌رود و این برنامه‌ها توسط مشاوران علمی، فرهنگی و ... تهیه می‌شود.
وی افزود: اسناد توسعه سلامت، صنعت و معدن، بی‌سوادی، تربیت بدنی و ورزش، آمایش، تحکیم بنیان خانواده و سند عفاف و حجاب تدوین شده و پس از بررسی ابلاغ خواهد شد.
فلاح‌زاده با اشاره به بودجه‌های فرهنگی استان یزد بیان داشت: بودجه مصوب فرهنگی استان یزد 17 میلیارد و 600 میلیون تومان است که از این میزان 260 میلیون تومان به برنامه‌های قرآنی تعلق می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: 10 میلیارد تومان از بودجه‌های فرهنگی نیز در مساجد، تکایا، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های قرآنی و ... هزینه شده است.
استاندار یزد ادامه داد: 5 میلیارد تومان نیز به حوزه علمیه، راهیان نور، سریال دارالعباده و دارالعمل، ترویج فرهنگ قرآنی و ... تعلق گرفت.
فلاح‌زاده با تشریح فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در استان یزد طی یک‌سال گذشته بیان کرد: برگزاری هزار و 700 یادواره شهدا در سطح استان، اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، احداث 84 خانه عالم، احداث نمازخانه در مدارس و ... از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به فعالیت‌های صنعتی استان یزد طی یک‌سال گذشته اظهار داشت: عملیات اجرایی گندله‌سازی اردکان هم‌اکنون از پیشرفت 27 درصدی برخوردار است و خط چهار چادرملو نیز به پایان رسیده و خط پنج هم‌اکنون در حال احداث است.
فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: 12 واحد کاشی و سرامیک نیز به طور کامل اجرا شده و در شهرستان‌های تفت، صدوق و مهریز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت مجدد کارخانه شهید قندی بیان کرد: کارخانه شهید قندی از صنایع تاثیرگذار استان یزد است که پس از تعطیلی کوتاه مدت دوباره راه‌اندازی شد و در بخش صادرات توانست رتبه نخست سال گذشته را در استان یزد به خود اختصاص دهد.
فلاح‌زاده ادامه داد: فولاد غدیر نیز تعطیل شده بود که با برگزاری پنج جلسه، مسائل و مشکلات آن برطرف و راه‌اندازی شد.
وی یادآور شد: طی دو سال گذشته در مجموع هزار و 296 واحد صنعتی در استان یزد پروانه بهره‌برداری گرفتند که 860 مورد از این پروانه‌ها مربوط به سال جاری است.
استاندار یز با بیان اینکه در مجموع در استان یزد در حال حاضر 3هزار و 180 واحد پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند افزود: فولاد اردکان، فولاد بافق، تولید کیسه خون، واحد تولید سرنگ، کارخانه کک طبس، ذوب آهن آریا، فولاد تابان کویر، سیمان گلشن طبس، شیشه اردکان و ... از صنایعی هستند که به خوبی دراستان در حال فعالیت هستند.
فلاح‌زاده همچنین یادآور شد: در حال حاضر در استان یزد 36 واحد تولید کاشی مشغول فعالیت هستند که 9 مورد آنها در میبد، 9 مورد در صدوق، شش واحد در اردکان، سه واحد در ابرکوه و .... مشغول فعالیت هستند.
وی همچنین راه‌اندازی بندر خشک در یزد را از مهم‌ترین پروژه‌های استان یزد در راستای صادرات محصول به ویژه در بخش صنعت برشمرد و گفت: بندرخشک یزد بعد از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی می‌شود.
فلاح‌زاده همچنین به تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه انرژی پرداخت و افزود: پست‌های طبس و بافق اجرا شده و چهار واحد نیروگاهی بخار با 500 مگاوات و 285 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در دست احداث است.
وی عنوان کرد: از مجموع چهار واحد سرمایه‌گذاری شده در این بخش، یک واحد تا دهه فجر امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
فلاح‌زاده در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت بیان داشت: امسال 486 پروژه شامل 134 پروژه در یزد، 56 پروژه در تفت، 42 پروژه در مهریز، 41 پروژه در اردکان، 38 پروژه در ابرکوه، 40 پروژه در بهاباد، 32 پروژه در بافق، 27 پروژه در صدوق و 25 پروه در میبد به بهره‌برداری رسید.
وی یادآور شد: جهاد کشاورزی در سال جاری در مجموع 645 پروژه افتتاح کرده است.
فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: امسال همچنین در مجموع 44 پروژه ملی در استان با 83 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.
وی دوبانده کردن جاده اردکان - بافق، راه آهن یزد - اقلید، سدهای مروست و هرات، گازرسانی طبس، مروست، هرات، نیر، خضرآباد و بافق را از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای یزد برشمرد.
فلاح‌زاده همچنین با اشاره به پروژه‌های ورزشی عنوان کرد: 40 پروژه عمرانی به مبلغ 120 میلیارد تومان در استان در حال اجراست که 50 درصد آن در شهر یزد اجرا می‌شود.
وی همچنین نرخ بیکاری سال 89 در یزد را 9.4 درصد و در کشور 13.5 درصد اعلام کرد.
استاندار یزد در این نشست همچنین به سئوالات خبرنگاران در مورد خشکسالی، درآمدناخالص استان، نتایج و دستاوردهای سفرهای خارجی استاندار و طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، صنعتی و .... پاسخ داد.
انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول