اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد‌:

احداث مرکز بزرگ خدمات دریایی بندری رجایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات ایجاد و احداث مرکز بزرگ خدمات دریایی و بندری مجتمع بندری شهید رجایی در هفته دولت خبر داد.

احداث مرکز بزرگ خدمات دریایی بندری رجایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی طی هفته دولت در حوزه بنادر و دریانوردی پرداخت و اظهار داشت: 18 پروژه بزرگ بندری با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 967 میلیارد ریال آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت شده است.
وی با اشاره به مهم‌ترین این پروژه‌ها ابراز داشت: در هفته دولت موج شکن گرزه، مغویه، دیوان و شیب دراز با حجم اعتباری بالغ بر 97 میلیارد ریال افتتاح می‌شود ‌که با بهره‌برداری از آنها چهره این مناطق دگرگون خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: همچنین در این هفته، طرح جامع زیر‌ساخت کابلی (فیبر نوری) مجتمع بندری شهید رجایی به بهره‌برداری خواهید رسید.
صفایی اعتبار اجرای این طرح را بیش از 26 میلیارد ریال عنوان کرد.
این مسئول از افتتاح طرح نوسازی، بازسازی و احداث راه آهن و خطوط داخلی اراضی پشتیبانی مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام عنوان کرد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 148 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که با افتتاح آن ظرفیت ریلی این بندر، 30 میلیون تن افزایش می‌یابد.
وی گفت: تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار تا 20 و اسکله خدمات بندر شهید رجایی نیز در این ایام با اعتباری 52 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
صفایی اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در ایران انجام شده و ساخت فندرها توسط متخصصان داخلی صورت پذیرفته است که بر‌اساس آن حدود چهار کیلومتر اسکله تعمیر شده است.
وی در عین حال از بهره‌برداری از سیستم کنترل و نظارت امور کانتینر (CCS) با اعتباری بالغ بر 2.4 میلیارد ریال، بازسازی لایروب سومار با اعتباری بالغ بر 11.4 میلیون دلار، راه اندازی رمپ چند منظوره (باری، مسافری) جزیره فارور با اعتبار 8.9 میلیارد ریال، مرکز کنترل عملیات شبکه NOC (مانیتورینگ) با اعتباری 550 میلیون ریال، آسفالت و محوطه‌سازی اراضی غربی بندرلنگه با اعتباری معادل 13 میلیارد ریال و دیوار‌کشی و اصلاح کانال محله سماچ بندرلنگه با اعتبار 3 میلیارد و 250 میلیون ریال به عنوان دیگر پروژه‌های مهم قابل افتتاح هفته دولت خبر داد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلنگ‌زنی عملیات ساخت پنج پروژه در این ایام ابراز داشت: به مناسبت هفته دولت، کلنگ احداث مرکز بزرگ خدمات دریایی و بندری مجتمع بندری شهید رجایی به زمین زده خواهد شد.
وی افزود: این مرکز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در فضایی به مساحت 120 هزار متر مربع احداث می‌شود که طی آن تمام‌ شرکت‌ها و فعالان مرتبط با بحث تخلیه و بارگیری در این مرکز جمع می‌شوند.
وی افزایش سرعت خدمات‌رسانی و رضایت ارباب رجوع را از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
صفایی کلنگ‌زنی دو کارخانه بزرگ تصفیه شکر خام و تولید مکمل و خوراک دام و طیور در بندر شهید رجایی را نوید بخش حرکت پرشتاب این بندر به سمت بنادر نسل سوم عنوان کرد و افزود: برای احداث کارخانه تصفیه شکر یک هزار و 662 میلیارد ریال و کارخانه تولید مکمل و خوراک دام و طیور 305 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی در عین حال آغاز عملیات اجرایی احداث بندرگاه نخل ناخدا را گام مهم دیگری در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای رسیدگی به جزیره هرمز اعلام کرد و افزود: برای احداث زیرساخت‌های این طرح مهم بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار صرف خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین آغاز عملیات احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی با سرمایه‌گذاری 41.5 میلیارد ریالی بخش خصوصی را دیگر پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی در این ایام عنوان کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول