اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محفل قرآنی شرکت پالایش نفت بندرعباس محقق شد؛

حضور قاری نابغه پاکستانی در بندرعباس

خبرگزاری فارس: محمدتقی خان، قاری نابغه پاکستانی طی ماه‌های اخیر برای دومین بار بندرعباس حضور یافت.

حضور قاری نابغه پاکستانی در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شنبه شب محفل معنوی انس با قرآن کریم همراه با معرفی برگزیدگان مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه در شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.
این مراسم معنوی ضیافت نور و انس با قرآن با شرکت قاریان بین‌المللی قرآن، گروه همخوانی و حضور نابغه حفظ قرآنی در حضور مسئولان و خانواده‌های کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباس در سالن سینمای شهرک مروارید برگزار شد.
این مراسم با حضور محمد‌تقی خان یکی از حافظان نوجوان قرآن کریم که با ابداع روش‌های متنوع و جذاب حفظ قرآن موفق شده به یکی از نابغه‌های جهان اسلام مبدل شود، آغاز و ادامه یافت.
در این مراسم معنوی وی با درایت خاص به سؤال حاضران مبنی بر تعداد کاربرد هر کلمه در قرآن، قرائت آیات بر اساس صفحه، یافتن آیات براساس ترجمه با ذکر صفحه و آیه، تلاوت آیات مورد نظر سؤال‌کننده با پرسیدن نام وی، یافتن آیات براساس شماره آنها و بالعکس، تلاوت آیات ابتدایی و انتهایی صفحات پاسخ داد.
در اثنای این برنامه ضمن اجرای گروه تواشیح شهدای صنعت نفت مدعو از دارالقرآن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین برنامه‌های فرهنگی در راستای ترغیب کودکان به قرآن‌آموزی از جمله مسابقه  و اهدا جوایز برگزار و سپس فضا با رایحه تلاوت آیات نورانی قرآن توسط  قاری بین‌المللی قرآن "محسن قاسمی" عطر‌آگین شد.
این محفل با همکاری شورای فرهنگی شرکت پالایش نفت بندرعباس و پایگاه مقاومت بسیج امام علی (ع) شهرک مروارید برگزار و مورد استقبال ساکنان مجتمع شهرک مروارید، مسئولان به ویژه نوجوانان قرآنی قرار گرفت.
در پایان مراسم همچنین از برگزیدگان مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات حفظ، ترجمه و قرائت قرآن کریم، اذان و نهج‌البلاغه نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
محمد‌تقی خان در سال 1377 در کشور پاکستان و در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.
پدر وی از روحانیون سرشناس و فعال منطقه بود.
محمدتقی خان سه ساله بود که غم از دست دادن پدر را تجربه و تحت سرپرستی برادرش محمدنقی خان قرار گرفت.
پس از چندی نابغه قرآنی به همراه برادرش به منظور تحصیل علوم دینی عازم ایران شد و در شهر مقدس قم اقامت گزید.
در سال 1385 و در سن 9 سالگی با هدف حفظ قرآن کریم در موسسه جامعه‌القرآن الکریم قم پذیرفته شد.
سرانجام پس از 9 ماه حافظ کل قرآن کریم شد، اما حفظ کل قرآن نه تنها پایان راه نبود که آغاز بود بر رشد و شکوفایی نبوغ او، محمدتقی خان پس از حفظ کل قرآن کریم، با ابداع روش‌های متنوع و جذاب قرائت توانست به یکی از نابغه‌های جهان اسلام تبدیل شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول