اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هندیجان تاکید کرد:

ضرورت توسعه بندر سجافی هندیجان

خبرگزاری فارس: فرماندار هندیجان گفت: در راستای ارتقای سطح معیشت مردم، توسعه بندر این شهرستان امری ضروری و حائز اهمیت است.

ضرورت توسعه بندر سجافی هندیجان
به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، بهروز فرج‌الهی ظهر امروز در جلسه طرح توسعه بندر سجافی این شهرستان که با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و جمعی از مسئولان محلی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: توسعه بندر سجافی هندیجان در راستای ارتقای سطح معیشت، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه امری ضروری و حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: توسعه شهرستان هندیجان مستلزم توسعه ظرفیت‌های ویژه در بخش‌های کشاورزی، تجارت، صیادی، دامپروری و ... است.
فرماندار هندیجان افزود: در دولت نهم و دهم در راستای حل محرومیت با توسعه و سامان‌دهی ظرفیت‌های ویژه طرح‌ها و برنامه‌های متعددی به مرحله اجرا درآمد.
وی با اشاره به پروژه آبیاری و زهکشی هندیجان، ادامه داد: این شبکه در مجموع 50 هزار هکتار وسعت دارد که در قالب شش واحد عمرانی در ساحل راست و سه واحد عمرانی در ساحل چپ رودخانه هندیجان اجرایی شد.
فرج‌الهی با اشاره به  اجرای عملیات اسکله صیادی تصریح کرد: براساس اعلام نظر مجریان طرح، در راستای تکمیل بندر صیادی هندیجان، عملیات ساخت سازه پل دسترسی و اسکله تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: بزرگترین اسکله صیادی ایران با طول تقریبی یک هزار و 550 متر در 13 کیلومتری جنوب شرق شهرستان هندیجان قرار دارد.
فرماندار هندیجان اضافه کرد: برای بهره برداری ازاین اسکله سازه‌های دریایی مشتمل بر احداث سه پست اسکله، ساخت عرشه به طول 105 متر و عرض 10متر و... احداث شده که بر مزایای این اسکله می‌افزاید.
وی اظهار داشت: دولت عدالت محور نهم و دهم در راستای توسعه و سامان‌دهی ظرفیت‌های موجود در بخش‌های اقتصادی و تجاری گام‌های بلندی برداشته است.
فرج‌الهی بیان کرد: حل محرومیت از شهرستان هندیجان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است که امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی در حال اجرا شاهد محرومیت‌زدایی از هندیجان باشیم.
وی افزود: خوشبختانه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق مطالبات به‌حق شهروندان هندیجانی تاکنون گام‌های بلندی برداشته و همچنان در راستای افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها تلاش می‌کنند.
فرماندار هندیجان با اشاره به ظرفیت‌های دریایی موجود در هندیجان از مسئولان مرتبط خواست نگاه‌ ویژه‌ای نسبت به ارتقای بخش صید و صیادی در سطح شهرستان هندیجان داشته باشند.
وی گفت: با نگاه مثبت مسئولان در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق اقتصادی منطقه با توسعه صید و صیادی باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول