اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم قضایی صورت گرفت؛

باز پس‌گیری زمین‌های پارک سیادت از اداره بندربوشهر

خبرگزاری فارس: با دستور قضایی زمین‌های پارک سیادت متعلق به شهرداری بوشهر از اداره کل بنادر و دریانوردی باز پس گرفته شد.

باز پس‌گیری زمین‌های پارک سیادت از اداره بندربوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی شهرداری بوشهر،  با رفع تصرف از این زمین که در تصرف غیر قانونی اداره بنادر و کشتیرانی بود زمینه برای توسعه پارک سیادت و باند دوم خیابان ساحلی فراهم شد.
حسب دستور قضایی، فنس ضلع غربی این اداره توسط شهرداری به دیوار قدیم آن منتقل شد.
فنس ضلع غربی اداره بنادر و کشتیرانی بندر بوشهر که حدود صد متر مربع از زمین‌های شهرداری را اشغال کرده بود به دستور دادگستری و با حضور ماموران کلانتری مصلی ، توسط پرسنل واحد تاسیسات شهرداری به جایگاه قانونی خود منتقل شد.
 پیش از این شهرداری و دادگستری بندر بوشهر در چندین نوبت و با صدور حکم قانونی از مسئولان آن اداره خواسته بودند که مطابق با مدارک و مستندات و با توجه به اظهار نظر قطعی کارشناسان قضایی و دوایر حقوقی، نسبت به رفع تصرف از این زمین‌ها که مالکیت آن با شهرداری بندر بوشهر بوده و برای توسعه پارک عمومی سیادت و باند دوم خیابان ساحلی در نظر گرفته شده است اقدام کند.
 با این وجود اداره مذکور از انجام این امر استنکاف ورزید، در نتیجه مقام قضایی حکم به تخلیه قهری و رفع تصرف از این بخش از زمین‌های شهرداری را صادر کرد که در روز مذکور و با همکاری نیروی انتظامی و بدون وارد آمدن هیچگونه خسارت به طرفین، این امر توسط پرسنل شهرداری انجام گرفت.
سرپرست شهردار منطقه یک بندر بوشهر نیز در ارتباط با فعالیت‌ها و وظایف شهرداری منطقه یک اظهار داشت: مطابق دستورالعمل، این شهرداری بر فعالیت‌های شهرداری مرکزی در منطقه تحت پوشش خود نظارت عالیه دارد.
علیرضا وفا افزود: شهرداری منطقه یک بوشهر زیر نظر معاونت اجرایی و خدمات شهری در شهرداری مرکزی قرار دارد و علاوه بر نظارت بر هر گونه فعالیت شهرداری مانند فعالیت‌های ساختمانی، عمرانی و پیگیری شکایات و درخواست‌های مردمی، واحد رفع سد معبر و واحد نظارت را نیز مستقیما زیر نظر دارد.
وی در ادامه گفت: وظیفه واحد نظارت، رسیدگی به بند 14 ماده 55 و ماده 110 قانون شهرداری‌ها است که مربوط به رفع خطر از ساختمان های متروکه و یا مخروبه است، در صورت مشاهده یا دریافت گزارش از وجود چنین بناهایی، این شهرداری برای رفع خطر احتمالی مانند ریزش دیوار و ایجاد آوار یا رفع مشکلات زیست محیطی که ممکن است از ساختمان های متروکه شیوع پیدا کند، با کمک مالکان و یا رأسا" اقدام می کند.
سرپرست شهردار منطقه یک بوشهر تأکید کرد: پس از استقلال واحدهایی مانند زیباسازی، پسماند، فضای سبز، تاکسیرانی و حفاری در قالب سازمان ها و اداره های مستقل، از وظایف و فعالیت شهرداری‌های مناطق کاسته شده است، با اینحال این شهرداری در حیطه وظایف خود و نیز ایجاد ارتباط بین شهروندان و شهرداری مرکزی و انعکاس و پیگیری درخواست ها و مشکلات مردم، همچنان فعال است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول