اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

برگزاری مراسم روز تکریم مادران و همسران شهدا در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری مراسم روز تکریم مادران و همسران شهدا در زنجان خبر داد.

برگزاری مراسم روز تکریم مادران و همسران شهدا در زنجان

امیر علی‌ نیک‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به 24 فروردین سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: این روز با عنوان روز تکریم مادران و همسران شهید نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی روز تکریم مادران و همسران شهید از سوی قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: با توجه به اینکه 13 جمادی‌الثانی مصادف با 24 فروردین ماه، سالروز وفات بانوی فداکار حضرت ام‌البنین (س)، همسر شهید و مادر چهار شهید، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهید نامگذاری شده است، یادآور شد: به همین منظور برای بزرگداشت این روز برنامه‌هایی در استان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این مراسم در زنجان با حضور مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه دو نفر از خانواده‌های شهدا که هم همسر شهید و هم مادر شهید هستند به تهران معرفی شده‌اند، تصریح کرد: تجلیل از مادران و همسران شهدا به صورت متمرکز از طریق تهران انجام می‌شود.

نیک‌بخش یادآور شد: ‌در زنجان نیز این مراسم به صورت ویژه با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های تابعه نیز این مراسم برگزار می‌شود، یادآور شد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی استان نیز از همسران و مادران شاغل در ادارات به مناسبت این روز تجلیل می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه این مراسم به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسطوره‌های صبر و مقاومت برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری این مراسم تنها گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا محسوب می‌شود.

نیک‌بخش بر ضرورت بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده‌های آنان تاکید کرد و افزود: این مراسم در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همسران و مادران شهدا ادامه‌دهنده راه شهدا هستند، ادامه داد: تکریم همسران و مادران شهدا زنده نگه داشتن راه شهداست.

انتهای پیام/73003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول