اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار و کنارک:

تکریم خانواده شهدا در اولویت برنامه‌های بنیاد شهید است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار و کنارک گفت: تکریم و رسیدگی به خانواده شهدا در اولویت برنامه‌های بنیاد شهید است.

تکریم خانواده شهدا در اولویت برنامه‌های بنیاد شهید است

علی داورنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: هدف از تاسیس بنیاد ترویج ایثار و شهادت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا‌ست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار و کنارک افزود: تعداد شهدا چابهار و کنارک بیش از 30 شهید و بیش از 100 جانباز و آزاده است و‌‌ 120 دانشجو در 9 دانشگاه شهرستان چابهار مشغول تحصیل هستند.

این مسئول ابراز داشت: میزان 100 درصد شهریه دانشجویان و تعداد 44 نفر در چابهار و نگور و کنارک پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این انقلاب ثمره خون شهدا از شهید شیرخواره تاسوعا حسینی تا سرداران هشت سال دفاع مقدس است.

داورنیا اضافه کرد: برگزاری دعای پرفیض ندبه و پخش زنده آن از شبکه یک سیما،بیش از 300 دیدار از خانواده شهدا جانبازان و آزادگان در قالب طرح سپاس و طرح ابراهیمیان و طرح فجر آفرینان و طرح علمداران حماسه، برگزاری زیارت عاشورا در لحظه تحویل سال نو، فعال بودن ستاد شاهد دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای پیگیری امورات دانشجویان و دانش آموزان از جمله فعالیت‌های بنیاد شهید امور ایثارگران چابهار و کنارک است.

این مسئول دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات، اعزام به مناطق زیارتی، گردهمایی و جلسات فرهنگی، اردوی یک روزه به زرآباد برای خانواده شهدا و دیدار با خانواده شهدای کارمند و فرزندان شهدا را از دیگر برنامه‌های سالگرد تأسیس بنیاد شهید شهرستان چابهار و کنارک اعلام کرد.

داورنیا یادآور شد: اگر امروز کشور ما در دنیا از جایگاه برتری برخوردار است، به خاطر خون عزیزانی است که بهترین سرمایه خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی با تقدیر از خدمات بنیاد شهید به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان سرافراز، تصریح کرد: صبور بودن خانواده ایثارگران، از اعتقاد قلبی آنان به راه شهدا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار و کنارک لزوم رسیدگی بیشتر به امور خانواده‌ شهدا و ایثارگران را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما نباید کمرنگ جلوه داده شود.

این مسئول عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی اعلام شده با معیارهای مقام معظم رهبری می‌تواند کشور را از لحاظ اقتصادی و مشکلاتی که گریبان‌گیر مردم است، نجات دهد.

وی کار، تلاش و همت شایسته ایرانی را در دنیا زبانزد دانست و گفت: با سیاست‌های دولت یازدهم و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، آینده اقتصادی روشنی در کشور دیده می‌شود.

داورنیا خاطرنشان کرد: فلسفه تأسیس بنیاد شهید نهادینه‌ کردن ارزش‌های دفاع مقدس است.

این مسئول با اشاره به فلسفه وجودی تاسیس بنیاد شهید افزود: این نهاد در راستای خدمت به خانواده شهدا و ترویج و نهادینه‌کردن راه و اهداف والای آن‌ها یک سال بعد از تشکیل انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تاسیس شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار و کنارک افزود: عظمت، اقتدار و جایگاه جهانی ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطر آنان و ترویج روحیه شهادت‌طلبی ضامن اقتدار این انقلاب الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس تقویم، روزهای خاصی برای جانبازان و آزادگان در کشور تعریف و این روز در بین اقشار جامعه نهادینه شده است، متذکر شد: در مورد تعیین روزی مختص به خود شهدا تاکنون کار چندانی صورت نگرفته که در سال 92 از 22 بهمن تا 22 اسفند طرح فجرآفرینان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل و تکریم از خانواده این عزیزان برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار با دیدار با خانواده شهدا، پیاده روی خانوادگی روز جمعه، غرس نهال و ... ‌از سوی بنیاد مرکز ابلاغ شده است.‌

سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در تاریخ 22 اسفند ماه 1358 به فرمان امام خمینی (ره) در راستای توجه و دلسوزی‌های خاص آن عزیز به حق پیوسته نسبت به جامعه ایثارگر و فداکار و فرزندان شجاع و پاک کشورمان را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/75007/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول